گراش از ظرفیت خوبی برای امداد رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس برخوردار است

فرماندار گراش در جمع مسئولین امداد و نجات هلال احمر فارس گفت: شهرستان گراش علاوه بر حادثه خیز بودن، از ظرفت و پتانسیل خوبی در امداد رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس برخوردار است لذا این مهم فراگیری آموزش ها به ویژه در حوزه حوادث غیر مترقبه را چندین برابر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش ، دوره توان افزایی مسولین امداد و نجات شعب جمعیت هلال احمر فارس با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، به همراه معاونین ستادی، رئیس اداره حراست، معاونت امداد و نجات استان، رئیس اداره عملیات و روسای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های فارس به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش برگزار شد.

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه از توانمندی هلال احمر در این شهرستان استفاده می‌شود، افزود: با توجه به گستردگی سطح خدمات این جمعیت به عنوان یک سازمان مردمی بشر دوستانه، نیازمند شکل‌گیری شبکه داوطلبان حرفه‌ای و تخصصی در جمعیت هلال احمر این شهرستان هستیم.

محمود طاهرزاده آموزش را رکن اساسی در افزایش ایمنی دانست و افزود: از لحاظ نیروی انسانی آموزش دیده اعم از جوانان، داوطلبان و پرسنل مجموعه هلال احمر و نیز تجهیزات و امکانات، در شرایط مطلوبی قرار داریم البته باید همچنان تقویت شود.

وی گفت: شهرستان گراش علاوه بر حادثه خیز بودن، از ظرفت و پتانسیل خوبی در امداد رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس برخوردار است لذا این مهم فراگیری آموزش ها به ویژه در حوزه حوادث غیر مترقبه را چندین برابر می‌کند.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی ارزشمند و عظیم و دارای نیروهای زحمت کش و پرتلاش است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر یک نظام مترقی و هوشمند دارد و جمعیت آن، یک سرمایه بزرگ است که نه تنها در حوادث و بلایا بلکه در آسیب های اجتماعی نیز می تواند کمک کار نظام باشد.

محمد شکاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، گفت: دوره توان‌افزایی با حضور ۵۰ نفر، ویژه مسئولین امداد و نجات شعب استان فارس و نیروهای ستادی به مدت دو روز در منطقه تفریحی کوهستانی تنگ‌آب برگزار شد، این دوره شامل بخش‌های کوهپیمایی، شب مانی، آموزشی، انتقال تجربیات و آشنایی با مباحث جدید مدیریت عملیات و بحران بود.

وی افزود: جلسه مسئولین ستادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر فارس با فرماندار و شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش به جهت بررسی نواقص و کمبودهای این شهرستان و ترسیم نقشه‌های راهبردی این شهرستان پایان بخش این دوره توان افزایی بود.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10268

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: