ارتقای دانشگاه آزاد گراش به مرکز / انتقاد دانشجویان از دانشگاه آزاد بجاست

مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو، با حضور مسئولین، خیرین و دانشجویان دانشگاه آزاد گراش، در محل خود دانشگاه برگزار شد.  دکتر مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد در این مراسم از ارتقای دانشگاه آزاد به «مرکز» و راه‌اندازی سایت کامپیوتر خبر داد. او همچنین در گفت‌وگو با پندری گفت: «انتقاد دانشجویان از دانشگاه آزاد بجاست.»
پندری – مهناز نظری: سخنرانی فرماندار، عضو شورای شهر، رئیس دانشگاه آزاد، تقدیر از خیرین و حامیان دانشگاه آزاد گراش، افتتاح سایت کامپیوتر و بازدید از کارگاه‌های برق و معماری دانشگاه، از بخش‌های مهم این مراسم بود. در این مراسم از طرف دانشگاه آزاد از غلامحسین غفاری، حسینعلی فانی‌لاری و مرتضی فتحی، خیرین و حامیان دانشگاه آزاد تقدیر به عمل آمد. حاج‌غلامحسین غفاری در ایم مراسم قول کمک ۵۰ میلیون تومانی را به دانشگاه آزاد گراش دادند. او همچنین به به ده نفر تا از دانشجویانی که در مراسم حضور داشتن هم نفری ۲۰۰ هزار تومان هدیه داد.
محمود طاهرزاده، فرماندار گراش گفت: «سایت کامپیوتر تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است. کارگاه معماری ۱۰ تا میز و صندلی نیاز دارد که چهار تا توسط دانشجویان ساخته شده. کارگاه برق یک‌سری امکانات که شامل یک تا دو میلیارد سرمایه است دارد و قرار است تعمیر شود که دانشجویان استفاده کنند.»
ناصر دلخوش، عضو شورای شهر گراش هم گفت: «دانشگاه در معرض تعطیلی بود که با کمک دکتر مهدی‌زاده و تلاش مسئولین و خیرین عزیز از تعطیلی آن جلو گیری شد. گراش تعهد داده که ساختمان دانشگاه ساخته بشود. این همراهی خیربن و مسئولین را می‌طلبد. برای جذب دانشجو خیلی از امکانات و رشته‌ها فراهم شده و امکان فراهم شده برای ادامه تحصیل خانم‌های خانه‌دار که امکان تحصیل در شهرهای دیگر را ندارند. این باعث رونق بُعد علمی شهرستان، ارتقا کارمندان ادارات و رونق اقتصادی می‌شود.»
بعد از مراسم، رئیس دانشگاه آزاد به سوالات پندری پاسخ داد. دکتر مهدی‌زاده آزاد از تعداد دلنشجوهای دانشگاه آزاد گفت: «در حال حاضر ۱۰۵ دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. مهندسی برق، معماری، مهندسی کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، حسابداری، آموزش ابتدایی در دو گرایش مددکاری اجتماعی و آموزش و پرورش ابتدایی، بهداشت مدارس، در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته در این دانشگاه فعال است. علاوه بر این دو رشته دیگر تاسیسات و سردسازی همچنین کارشناسی مدیریت مالی و کارسناسی حسابداری که در ترم جاری دانشجو نداریم امیدواریم در ترم بعد داشته باشیم.»
ارتقا به مرکز

دکتر مهدی‌زاده از تبدیل وضعیت دانشگاه آزاد به مرکز خبر داد و گفت: «با کمک خیربن و مسئولین شهرستان، هیات امنا، فرماندار، نماینده محترم آقای حسین‌زاده، امام جمعه، شورا شهر و همچنین ریاست محترم استان جناب دکتر قائدی و آقای دکتر سلطانی معاون استان در دانشگاه آزاد اسلامی که کمک ویژه‌ای داشتند و با تایید و رحمت آقای دکتر تهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، از هفته گذشته دانشکده آزاد گراش تبدیل شد به مرکز شده است. در این فرایند سه مرحله انجام شده؛ یکی مصوبه هیات امنا در استان که فقط کادر دانشگاه آزاد بودن در استان مورد تایید قرار گرفت. در مرحله دوم مصوبه استانی با اتفاق خود اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به علاوه مسئولین استان، استاندار، امام جمعه در سطح آن‌ها مصوبه داشتیم که تصویب کردند که تبدیل به مرکز بشود. و در سومین مرحله جلسه هیات امنا در سطح کشور انجام شد که در سطح کشور هم تصویب کردند که به مرکز تبدیل شود.»

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه می‌گوید: «پیش‌فرض این است که مکان دانشگاه جنب فنی حرفه‌ای باشد. زمینی ۱۰ هکتاری که می‌تواند دانشگاه خوبی شود. مسئولین قول داده‌اند و نامه زدند به استان و سازمان مبنی بر اینکه ما با کمک مسئولین و خیربن عزیز ساخت و ساز را انجام بدهیم. این است که ما توانستیم ۹ رشته جدید در ترم جاری بگیریم و به مرکز تبدیل بشویم. چون می دانستند که خیرین گراش مردمانی هستند که روی حرف خودشان می‌ایستند و در جهت تعهد بالایی که در جهت توسعه شهر دارند توانستیم این پیام را به مسئوالان بدهیم. امیدواریم باکمک این عزیزان بتوانیم در این زمین ده هکتاری شروع به کار کنیم، جلسه هیات امنا بگیریم و با کمک این عزیزان بتوانیم ساختمان را درست کنیم و هم برای مدارس و هم علوم پزشکی و دانشگاه آزاد و بتوانیم رشته‌های جدید دایر کنیم و هم رشته‌هایی در مقطع بالاتر داشته باشیم وهم امیدوارم با تحقق این امر در ارتقا بیشتر دانشگاه گام بر داریم.»

نقد دانشجویان از دانشگاه آزاد بجاست
مهدی‌زاده نقدهای دانشجویان از دانشگاه را بجا دانست و گفت: «درخواست و انتقاد دانشجویان بجاست و وقتی انتقاد دارند یعنی امیدوار به توسعه هستند و ما هم باید بیشتر تلاش کنیم در راستای پاسخگویی به این امر. در همیپ راستا سایت کامپیوتر که تعطیل بود با کمک خیرین توانستیم بازیازی کنیم و ۱۳ کیس جدید بیاوریم و تا الان کار می.کند و سایت سخت‌افزار داریم که می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر آن رشته‌های دیگر هم نیاز دارند از این سایت استفاده کنند که قدم اول برای رفع این مشکل برداشتیم و قدم بعدی که قول گرفتیم این است که مهندسی برق اساسش مهارت است‌. با فنی حرفه‌ای داریم کار می‌کنیم که بتوانیم در جهت توسعه مهارت‌ها از همدیگر کمک بگیربم و یکسری تعاملات دوجانبه داشته باشیم. دومین قدم اینکه در صدد هستیم که بتوانیم سایت برق راه اندازی کنیم.»
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10408

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: