سفر به شیراز و بندرعباس ممنوع شد

وضعیت شهرهای شیراز و بندرعباس در جدیدترین به‌روزرسانی سامانه ماسک در ۱۱ فروردین‌ماه، به رنگ نارنجی در آمد. این یعنی سفر به این ۲ شهر ممنوع است و متخلفین ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وضعیت شهرهای شیراز و بندرعباس در جدیدترین به‌روزرسانی سامانه ماسک در ۱۱ فروردین‌ماه، به رنگ نارنجی در آمد. این یعنی سفر به این ۲ شهر ممنوع است و متخلفین ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وضعیت شهرهای جنوب فارس همچنان زرد است. اما تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در استان افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت و ارسنجان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های شیراز، جهرم، مرودشت، کازرون، ممسنی، سپیدان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در حالی که شهرستان‌های جنوبی در وضعیت زرد قرار دارند، آمار موارد مثبت شناسایی شده به شدت در این شهرستان‌ها رو به افزایش است.

دانشکده علوم پزشکی لار در آخرین آمار خود، امروز، ۱۱ فروردین‌ماه، از رکوردشکنی تعداد شناسایی موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به طوری که در شبانه روز گذشته، ۱۲۱ مورد مثبت ابتلای به کرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز شناسایی شده است.

نکته قابل توجه اینکه دکتر وحید یگانه، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لار، در خبری جداگانه اعلام کرد، تمامی موارد شناسایی شده در چند روز اخیر در سه شهرستان تحت پوشش این دانشکده، از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است.

این روند افزایشی تعداد مبتلایان، در گراش نیز وجود دارد. دانشکده علوم پزشکی گراش پس از حدود ۲ هفته، روز چهارشنبه، ۴ فروردین‌ماه، از ابتلای روزانه ۷ الی ۱۱ نفر در ۲ هفته بدون آمار، در گراش اعلام کرد.

دو روز پس از اعلام این خبر، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش از افزایش چهار برابری موارد مثبت، با ابتلای ۲۰ مورد به ویروس کرونا در گراش خبر داد.

آخرین آمار منتشر شده از سوی این دانشکده نیز به روز شنبه، ۷ فروردین‌ماه بر می‌گردد. در این آمار نیز همانند آمار قبلی، در ۲۴ ساعت، تعداد ۲۰ مورد مثبت در گراش شناسایی شده است. پس از آن آماری از تعداد مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان گراش منتشر نشده‌ است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2792

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: