به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ گراش، دکتر علی اصغر خالقی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در این باره گفت: «اورژانس گراش از اول اسفند ماه ۱۴۰۰ با نصب و راه اندازی سامانه آسایار بصورت هوشمند و دیجیتال تماسهای مددجویان به ۱۱۵ را بصورت خودکار به سامانه متصل و اپراتورهای دیسپچ پس از تریاژ تلفنی و مشاورههای لازم در صورتی که نیاز به اعزام آمبولانس باشد از طریق الکترونیکی (به گوشی موبایل مخصوص اورژانس) ارسال نموده و تکنسینها به محل فوریت اعزام میشوند.»
دکتر خالقی افزود: «نگاه ما نگاه حمایت و گسترش خدمات درمانی از طریق اورژانس به خانههای مردم است و در این مسیر تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست و مسئول پیگیر و پرتلاش اورژانس گراش آقای دلخوش را همراهی خواهیم کرد.»
ناصر دلخوش رئیس اورژانس ۱۱۵ گراش در خصوص سامانه آسایار گفت: «با آمدن آسایار کلیه ارتباطات بین مردم، مرکز پیام و پایگاههای اورژانس هوشمند و دیجیتالی شده و در لحظه قابل رصد و مدیریت (هم در شهرستان و هم در کشور) میشود و برای استخراج آمارها و موارد مورد نیاز دیگر نیاز به کاغذ و دفتر نداریم و باسیستم با کمترین زمان قابل پیگیری و برنامهریزی است.»
دلخوش بیان کرد: «تاکنون برای راه اندازی این سامانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی هزینه شده است. با هماهنگی شرکت مجری کارشناسان مربوط دو هفته در گراش مستقر و ضمن نصب و راهاندازی آموزشهای لازم به کلیه پرسنل دیسپچ، تکنسینها، بیمارستانها و درمانگاهها مرتبط با اورژانس به صورت حضوری ارائه شده است.»
وی افزود: «ما برای هر آمبولانس یک گوشی موبایل که نرم افزار اورژانس بر روی آن نصب شده تخصیص دادهایم که ارتباط بین مرکز دیسپچ و آمبولانس و بیمارستان را بصورت دیجیتال برقرار میکند.»
برای ماموریت های آمبولانس ها فرم های کاغذی حذف شده و برای ثبت مشخصات بیماران و اقدامات درمانی و… می بایست تکنسینها از گوشی موبایل مخصوص اورژانس استفاده نمایند، لذا ضمن اطلاع رسانی به مردم و شهروندان عزیز به آگاهی میرساند که اگر در مواردی مشاهده نمودند که همکاران ما از گوشی موبایل استفاده میکنند، بهمنظور ثبت مشخصات و اقدامات درمانی برای ارسال به بیمارستان و تشکیل پرونده بیمار میباشد که انتظار همراهی مردم عزیز را داریم.