سوت شروع ‘ورزآرا’ در گراش

رشته جدید ورزشی «ورزآرا» زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی در گراش کار خود را آغاز کرد. حرکات و تمرین‌های فکری، کششی، تعادلی و تمرکزی، مهم‌ترین اصل این ورزش جدید است.

به گزارش پندری، با حکم علیرضا حسن‌نژاد، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان گراش، هادی محبی‌پور مسئول کمیته ورزآرا گراش شد.

علیرضا حسن‌نژاد، رئیس هیات ورزش‌های همگانی گراش گفت: «ورزآرا ورزشی اصیل، ایرانی و اخلاق‌محور است که توسط یکی از پیشکسوتان دلسوز و سخت کوش ورزش کشورمان، استاد سیّدرضا شاهمیری بنیانگذاری شده است. ایشان پس از سال‌ها تحقیق در زمینه علوم ورزشی و تجربه رشته‌های مختلف رزمی و …، موفق به ابداع یک رشته ورزشی شدند که بیشترین تأثیر و کمترین آسیب را داشته باشد.»

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گراش در ادامه گفت: «سبک ورزش ورزآرا، سبک بدیع “ورزندگی تدریجی” است و ورزآرا از معدود ورزش‌هایی است که دارای اهدافی معین، مشخص و متعالی است.
ورزش تحولی ورزآرا، روش خاصی است که حرکات موزون کششی، تکنیک‌های تنفسی، تمرینات تفکری، هنر تصویرسازی و مهارت در ایجاد انقباض و انبساط تک تک اعضای بدن را به ورزندگان می‌آموزد تا علاقه‌مندان با بهره‌گیری از آنها و شناخت استعدادهای خویش در تمامی جنبه‌های زندگی موفق بوده و قادر باشند نیروهای بالقوه خود را به فعل در آورند.»

هادی محبی‌پور، مسئول جدید کمیته ورزآرا نیز می‌گوید: «تمرینات بدنی ورزآرا هم به صورت تکنیک (تک حرکت) و هم به صورت فرم (مجموع چند تکنیک) می‌باشد. اجرای فرم‌های منحصر به فرد ورزآرا موجب می‌شود شخص، گروهی از حرکات که با هدف افزایش توانایی‌های استقامت عضلات یا انعطاف یا استقامت قلبی عروقی و … در کل بدن طراحی شده است را به راحتی به خاطر بسپارد و با توجه به نیاز تمرینی خود و توانایی و علاقهپاش بتواند مجموعه ای از حرکات را در اختیار داشته باشد. »

محبی‌پور می‌گوید: «ورزش‌های ذهنی ورزآرا موجب می‌شود ورزنده بتواند کنترل خود را در موقعیت‌های مختلف حفظ نموده و شرایط را به خوبی مدیریت کند. تمرینات تفکری ورزآرا می‌تواند به استمرار تمرینات با کیفیت ورزشکاران حرفه‌ای بیانجامد. همچنین مثلا یک بانوی خانه ‌ار با این تمرینات می تواند روحیه خود را بالا نگه دارد و با همسر و فرزندان خود به نحو بسیار مطلوب رفتار نماید، یا یک دانشجو می‌تواند با استفاده از این تمرینات، حافظه خود را تقویت کند و یک بار که متنی را خواند به خوبی آن را به یاد بیاورد. خیلی از معضلات مثل افسردگی، اضطراب، عدم اعتماد به نفس و … با این تمرینات بهبود پیدا می کند.»

محبی‌پور در پایان گفت: «ورزش ورزآرا برای همه افراد جامعه قابل استفاده بوده و محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و حتی برای بانوان باردار، سالمندان، افراد با محدودیت‌های حرکتی و بیماران خاص مانند مبتلایان به فشار خون، بیماران قلبی – تنفسی و غیره نیز با رعایت اصل اضافه بار و شروع انجام حرکات به شکل تصوری و بعد با سرعت و شدت کم، قابل استفاده و سودمند می‌باشد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12768

۱ نظر

  • استارت بسیار ارزشمندی در این منطقه ایجاد شده و این رشته ورزشی بسیار مفید (ورزآرا) بر تمامی ابعاد وجودی انسان جسم ذهن و روح توجه و تمرکز دارد و باعث تعادل و آرامش ،نتیجه افزایش ظرفیت و بالا رفتن قدرت معنوی انسان و قرار گرفتن در مسیر آگاهی ، خود شناسی … حرکات کششی و فرمها و تکنیکهای این رشته ورزشی باعث بهبود و سالم سازی یدن و اعتماد به نفس بالا میشود ….

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: