بیمارستان گراش سرآمد عمل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در منطقه

دکتر محقق، معاون دانشکده علوم پزشکی گراش گفته یمارستان گراش  به دلیل انجام عمل های تخصصی و فوق تخصصی مانند جراحی سرطان، جراحی قلب،  آنژیوگرافی و نازایی، همواره محل مراجعه بیماران کل منطقه و حتی استان های همجوار بوده است. تنها در ۲ روز، ۳۶ مورد آنژیوگرافی انجام شد.

دکتر سیدجواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش از انجام ۳۶ مورد آنژیوگرافی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریور در بیمارستان گراش خبر داد.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش با اشاره به اینکه بیمارستان گراش  به دلیل انجام عمل‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند جراحی سرطان، جراحی قلب،  آنژیوگرافی و نازایی، همواره محل مراجعه بیماران کل منطقه و حتی استان های همجوار بوده  گفت: «مدتی به دلیل شیوع کرونا و بروز پیک پنجم کرونا در منطقه بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز را بصورت موقت تعطیل کردیم و از هفته گذشته فعالیت این بخش‌ها اغاز شد و تنها در ۲ روز، ۳۶ مورد آنژیوگرافی انجام شد که ۱۳ بیمار بوسیله آنژیوپلاستی(باز کردن عروق قلب بوسیله بالن و فنر) درمان، و تعدادی نیز برای انجام جراحی قلب باز که در هفته‌ی آینده در گراش انجام می‌شود ارجاع داده شدند.»

دکتر محقق درباره مراجعین روزهای پنجشنبه و جمعه برای انجام آنژیوگرافی گفت: «علاوه بر بیماران بومی، بیمارانی نیز از شهرستان‌های مجاور و اطراف و از استان هرمزگان نیز از خدمات مرکزآموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام  گراش بهره‌مند شدند.»

آنژیو گرافی یک پروژه تشخیصی برای اطلاع از وضعیت گرفتگی عروق قلب است. پس از تشخیص و بررسی وضعیت عروق، تعدادی از بیماران به آنژیوپلاستی جواب می‌دهند و عروق قلب آنها با استفاده از بالن و یا قرار دادن فنر در عروق باز و درمان می‌شوند و تعدادی نیز، به عمل جراحی قلب باز نیاز پیدا می‌کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4676

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: