پایان غم‌انگیز مربی شنا

نادیا غفاری، مادر ۳۹ ساله گراشی، در دوره آموزشی نجات غریق حین شنا در استخر چمران شیراز به صورت ناگهانی از دنیا رفت. مسئول هیات نجات غریق فارس می‌گوید احتمالا وی دچار ایست قلبی شده است.

به گزارش پندری، نادیا غفاری از مربیان شنا در استخر آبشار اندیشه گراش بود که یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با حضور در دوره نجات غریق، حین انجام تست پایانی شنا به صورت ناگهانی از دنیا رفت.

💬 امیر حسین سخندانی، رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان فارس در گفت‌وگو با پندری، گفت: برای اعلام نظر دقیق منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم. ایشان حین انجام امتحان نجات غریق درجه ۳ دچار ایست قلبی شده است. بیشتر از این نمی‌توانیم توضیحی بدهیم تا نتیجه بررسی‌های پزشکی قانونی اعلام شود.

▫️وی درباره شرایط ورود به این دوره گفت: برای ورود به این دوره متقاضیان ابتدا یک تست ورودی می‌دهند که از سمت گراش انجام شده و بعد از این وارد دوره می‌شوند و در کلاس شرکت می‌کنند.

▫️وی درباره انجام عملیات احیا پس از این اتفاق گفت: بلافاصله بعد از این اتفاق عملیات احیا توسط اساتید و منجیان و سپس توسط اورژانس انجام شده است.

▫️سخندانی درباره زمان تماس با اورژانس تا لحظه رسیدن آمبولانس گفت: برای زمان دقیق باید از مدرسین حاضر در دوره بپرسم، اما گفتند تاخیر خاصی وجود نداشته و طبق روال عادی بوده است.

💬 حمید نیکخو، رییس هیات نجات غریق گراش نیز به هفت‌برکه گفته:

▫️ نادیا غفاری از یک سال قبل به عنوان مربی در استخر آبشار اندیشه با ما همکاری داشت و برای گرفتن مدرک نجاتِ غریق در تلاش بود. او برای رسیدن به این هدف به صورت رسمی در سامانه نجاتِ غریق ثبت‌ نام کرد و از یک سال پیش برای شرکت در این کلاس و دادن تست نجاتِ غریق در حال آماده شدن بود.

▫️ تا این که موعد مقرر رسید و او به همراه خانم‌ توکلی و خانم پرهیزگار، هر سه برای دادن تست نجاتِ غریق، راهی شیراز شدند. و دیروز بیستم اسفندماه در حال انجام تست و ثبت رکورد، به طور ناگهانی جان خود را از دست داد.

▫️هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در رابطه با علت مرگ ایشان اظهار نظری کرد. پیکر او امروز توسط پزشک قانونی مورد بررسی قرار گرفته است و اظهار نظر نهایی به پنج تا شش ماه آینده بعد از اتمام تحقیقات پزشکی قانونی موکول شده است.

▫️ طی تماس و ارتباطی که با رییس هیات استان و سرناجی داشتیم، این مسابقه به صورت قانونی و با حضور چندین ناجی و شرایطی کاملا مناسب در حال برگزاری بوده است. به محض وقوع اتفاق عملیات احیا و CPR توسط متخصصین حاضر در محل روی او انجام می‌شود که متاسفانه این تلاش‌ها برای احیای او ثمربخش نبوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13343

۲ نظر

    • برای گرفتن مدرک نجات غریق درجه ۳ اول نیاز به یک تست ورودیه
      ایشون رفته بودن شیراز برای همون تست که بار اول ک تست دادن قبول نشدن و روز بعد هم موندن شیراز ک دوباره تست بدن که متاسفانه این اتفاق افتاد

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: