قضاوت فوتبال در گراش با VAR

پای سیستم‌های داوری فوتبال یعنی VAR هم به گراش باز شد. در دو مسابقه‌ی نیمه‌نهایی‌ فوتبال گراش از این سیستم پیشرفته قضاوت استفاده شده است. در فینال نیز از VAR استفاده خواهد شد.

به گزارش پندری، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۳ و ۲۴ آبان ۱۴۰۲، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال در ورزشگاه شهدا برگزار شد که برای اولین بار از سیستم‌های داوری VAR استفاده شد.

احسان جوکار، رئیس هیات فوتبال شهرستان گراش در گفت‌وگو با پندری می‌گوید: «با توجه به این مسابقات به مرحله حساسی رسیده بود، در هیات فوتبال به این نتیجه رسیدیم که از مجموعه VAR که در منطقه حضور دارد، استفاده کنیم. اولین تماسی که گرفتیم با خلور و آن‌ها نیز می‌خواستند کار در گراش هم انجام شود. در قرارداد اولیه قرار بر این شد هر مسابقه ۶.۸ میلیون تومان پوشش بدهند. این مجموعه از ۶ دوربین استفاده می‌کنند که دو دوربین محوطه ۱۸قدم را پوشش می‌دهند. دو دوربین خط آفساید و یک دوربین نیز وسط زمین. یک دوربین هم به صورت سیار کار می‌کند.»

جوکار در ادامه می‌گوید: «ما اولین هیات فوتبال از شهرستان‌های استان‌های فارس بودیم که از مجموعه VAR استفاده کردیم. از مردم تقاضا می‌کنم برای تماشای مسابقه فینال تشریف بیاورند و از نزدیک با نحوه استفاده از VAR آشنا شوند.»

جوکار در پایان گفت: «هیات فوتبال شهرستان گراش بر خود می‌بالد که توانسته مجموعه VAR را وارد شهرستان کند. تقاضایی از خیرین داریم که به کمک استادیوم بیایید. استادیومی که جوانان ما خیلی حرف‌ها برای گفتن دارند و می‌تواند یک سکوی پرتاپ برای جوانان باشد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12870

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: