مشکلات سه شهرستان در هفته‌ی وحدت به شور گذاشته شد

 عصر شنبه ۱ آبان‌ماه جلسه مشترک شورای شهرهای گراش، خنج و اوز برگزار گردید. در این دیدار که به پیشنهاد و میزبانی شورای شهر گراش برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهرهای گراش، اوز و خنج به بیان نقطه نظرات خود و طرح پیشنهاداتی برای بررسی در جلسات آتی پرداختند و بر ایجاد انسجام هر چه بیشتر میان سه شهرستان تاکید نمودند و پیگیری مشترک برای حل مشکلات مشترک سه شهرستان را خواستار شدند.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش، در این دیدار دانشور رییس شورای شهر گراش ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد با ایجاد تعامل سازنده و هدفمند میان سه شهر، برادری و وحدت را به صورت عملی و عینی نشان داده و هدف از تشکیل این جلسه را هم‌افزایی هر چه بیشتر و پیگیری خواسته‌های مشترک سه شهرستان برشمرد و با تاکید بر منافع مشترکی که هر سه شهرستان دارند خواستار ادامه‌دار بودن این جلسات شد.

رئیس شورای شهر گراش سه عامل راه، آب و مسکن را در پیشرفت شهرستان مهم خواند و همکاری سه شورای شهر در این‌باره را راهگشا دانست و همچنین تاکید داشت با حضور و پیگیری مشترک در سطح استان و پایتخت و همچنین همراهی نماینده محترم می‌توان قدم‌های راهگشایی برداشت.

فریدون نامی رئیس شورای شهر اوز با بیان اینکه در ابتدا باید مصوبات مشترکی به منظور اعتماد سازی داشت، برگزاری این جلسات را مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بلندتر در سطح منطقه دانست و تاکید داشت در حوزه‌های همچون راه باید منافع تمام شهرستان‌ها را در نظر گرفت. همچنین از شورای شهر گراش خواست تا در طرح تونل چک چک – بونماد با شهر اوز همکاری داشته باشد. وی تعطیلی دفتر نماینده در اوز را مانعی برای برقراری ارتباط بیشتر با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و خواستار رفع این مشکل شد.

محمدحسین دانیالی رئیس شورای شهر خنج نیز ضمن استقبال از برگزاری این جلسات در ماه‌های آینده، بر برگزاری جلسات در سطح کارشناسان فنی شهرداری سه شهر و مطالعه بر روی معضلات مشترک سه مرکز شهرستان همچون تولید زباله، سگ‌های ولگرد و… تاکید داشت و همچنین خواستار برقراری ارتباط مضاعفی با نماینده شد.

خورشیدی نایب رییس شورای شهر گراش با گلایه از قطع شدن پل ارتباطی با نماینده در ادوار گذشته، ارتباط هر چه نزدیکتر بین سه شهرستان را مهم خواند و بر پیگیری اهداف بزرگ با تفکر آرمانگرایانه و تلاش مضاعف تاکید کرد.

بیضایی عضو شورای شهر گراش نیز پیرو پیشنهاد رئیس شورا، پیشنهاد تشکیل شورای وحدت را مطرح نموده و همچنین وابستگی شدید به آب سد سلمان فارسی را نگران کننده دانست و بر راه‌اندازی و احیای چاه‌های قدیمی برای پشتیبانی و مواقع اضطراری تاکید کرد. ایشان همچنین با اشاره به آماده سازی طرح مطالعاتی تونل صحرای باغ، احداث آن را برای اقتصاد منطقه مفید دانست.

در این جلسه دلخوش عضو شورای شهر گراش نیز افزود با ایجاد کارگروه‌های تخصصی می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سه شهرستان بهره برد. همچنین ایشان به جهت حمایت از مشاغل خانگی و صنایع بومی خواستار ایجاد نمایشگاه‌های فصلی به صورت دوره‌ای در سه شهرستان شد و تاکید داشت که کلیه مصوبات باید به امضای اعضای شورای سه شهر برسد.

پس از این جلسه که با برگزاری نماز جماعت به پایان رسید، اعضای شورای اسلامی شهرهای گراش، خنج و اوز در مراسم هفته وحدت و میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) حاضر شدند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5417

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: