افسانه‌های گراشی در روز گراش نقد شد

کتاب «کائت شاو» یا افسانه‌های گراشی، با حضور منتقدین، مؤلفین کتاب و جمعی از هنردوستان نقد شد.

به گزارش پندری، جلسه نقد کتاب «کائت شاو» ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، همزمان با روز گراش در سالن اجتماعات آبشار اندیشه برگزار شد. سجاد فتحی رئیس ارشاد و مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، تنها مسئولان حاضر در جلسه نقد بودند.

اولین منتقد کائت شاو، مسعود غفوری بود. او قصه‌های کائت شاو را از منظر محتوایی مورد نقد و بررسی قرار داد. نقد فرم داستانی قصه‌های کائت شاو نیز توسط مجتبی بنی‌اسدی انجام شد. او با انتخاب قصه‌ی «کاکا اَلخِ» صحبت‌هایش را ارائه داد.

محمدحسن روستایی، یکی از مؤلفین کتاب، بعد از صحبت‌های دو منتقد اول، به پشت تریبون آمد. او در صحبت‌های کوتاه خود، برخی نقدها را به کتاب وارد دانست و به برخی دیگر از نقدهای وارد شده به کتاب پاسخ داد. او همچنین صوتی از یکی از قصه‌های کتاب را که به گویش گراشی به نظم درآورده بود را در جلسه پخش کرد. این صوت مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

سومین منتقد کائت شاو علی‌اکبر شامحمدی بود. او نکاتی را درباره نقاشی‌ها و نگاره‌ها کتاب مطرح کرد. سپس سجاد فتحی، مجری برنامه، از حمیدرضا توکلی خواست به جایگاه بیاید و توضیحاتی در خصوص نقدهای وارد شده، ارائه دهد. توکلی و همسرش نرگس دانشور دو تصویرگران کائت شاو هستند.

خارج از برنامه‌های از پیش تعیین شده، دو نفر نیز درخواست صحبت دباره‌ی کتاب را داشتند. دکتر امیرحمزه مهرابی، چند دقیقه‌ای را درباره‌ی کتاب صحبت کرد. رحمت‌اله شمسی، یکی دیگر از مؤلفین کائت شاو نیز به برخی نقدهای وارد شده به کتاب پاسخ داد.

تقدیر از نویسندگان و منتقدان پایان‌بخش جلسه نقد کتاب کائت شاو بود.

به جز روستایی و شمسی، معصومه محمدنژاد، کوثر جعفرزاده و صفیه مدرسی دیگر مؤلفین کتاب کائت شاو بودند. اداره‌ی ارشاد، شورای شهر، آموزش و پرورش و مجموعه آبشار اندیشه از برگزارکنندگان این جلسه نقد بودند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10902

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: