مؤسسه خیریه مهر و امید شهرستان گراش؛

از ترک اعتیاد تا راه‌اندازی مزون عروس برای نیازمندان

موسسه خیریه سرای مهر و امید گراش که به طور رسمی در شهریور ۱۴۰۰ افتتاح شد، گزارشی از فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ و ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ ارائه داده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر و امید، این موسسه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به مددجویان بهزیستی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی‌پور، مسئول موسسه خیریه مهر و امید می‌گوید: «این موسسه در سال اول فعالیت رسمی خود در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۷۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف درمانی، فرهنگی، جهادی و معیشتی کمک‌حال نیازمندان شهرستان به ویژه تحت پوششی‌های بهزیستی بوده است. در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف هزینه نموده است.»

حجت‌الاسلام عالیپور می‌گوید: «در مدت ۱۸ ماه از فعالیت این مؤسسه خیریه، ۱۲۰ وام ۵ میلیون تومان و ۶۰ وام ۱۰ میلیون تومانی به افراد متقاضی تقدیم شده است. در واقع مجموعا ۱.۲ میلیارد تومان وام به متقاضیان تقدیم شده.»

فعالیت‌های این موسسه به کمک‌های نقدی و بسته‌های معیشتی محدود نمی‌شود. حجت الاسلام عالیپور می‌گوید: «یکی از اهداف اصلی ما در موسسه، کاهش آسیب‌های اجتماعی است. در حوزه ترک اعتیاد، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، راه اندازی مزون عروس برای نیازمندان، اهدای لوازم‌التحریر، کمک به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی از جمله فعالیت‌های این موسسه است.»

مسئول موسسه خیریه سرای مهر و امید در ادامه گفت: «از دیگر برنامه ها و اهداف شش ماهه دوم این موسسه در راستای ازدواج آسان و جوانی جمعیت خواهد بود و اطلاعیه‌های انگیزشی و تسهیلاتی در این خصوص به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

موسسه خیریه مهر و امید در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان خدماتی از جمله سفره عقد، مزون لباس‌های عروسی و عقدی، زیورآلات، کیف و کفش و کت‌وشلوار نیز ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام عالیپور در پایان می‌گوید: «هدف اصلی ما کم‌ کردن آسیب‌های اجتماعی شهر است. لذا تمرکز کمک‌رسانی این مؤسسه بر نیازمندان بومی شهرستان گراش است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12590

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: