تجلیل از خانواده شهید منا در اختتامیه طرح «کار تابستانه»

دانش‌آموزان دبستان حاج‌حسین شادرام، تابستان گذشته را با اختیار خود مشغول به کار شدند تا با تجربه درآمدزایی را به صورت مستقیم آشنا شوند. امروز، ۵ مهر ۱۴۰۲، با حضور مسئولان شهرستان، از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح و کاسبانی که با این طرح همکاری کرده بودند، تقدیر شد. در پایان از طرف دانش‌آموزان آموزشگاه شادرام، هدیه‌ای به رسم یادبود به همسر شهید تقدیم شد. یکی از کلاس‌های مدارس، به نام شهید نامگذاری شده است.

به گزارش پندری، به نقل از روابط عمومی آ.پ شهرستان گراش، در اختتامیه این طرح، محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ؛ مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آ.پ؛ اسماعیل بلبلی، رئیس اداره صمت؛ محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان؛ حسین فولادی، رئیس اصناف، محبی، مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای و کاسبان در این اختتامیه حضور داشتند.

این اختتامیه میهمانان ویژه‌ای هم داشت. خانواده شهید خواجه‌پور، شهید منا میهمان ویژه‌ی این اختتامیه بودند. محمد درستکار، مدیر آموزشگاه شادرام در این خصوص گفت: «در تقویم، دوم مهر ماه به نام شهدای منا نامگذاری شده است. ما در گراش نیز یک شهید منا داریم به نام شهید حسن خواجه‌پور. یکی از شهدای مظلوم شهرستان ما هستند. ما هم به این دلیل از خانواده این شهید دعوت کردیم که یک بزرگداشتی برای این شهید بزرگوار گرفته باشیم، و هم شهید خواجه‌پور یکی از کاسبان باانصاف گراشی بود.»

مدیر آموزشگاه شادرام در خصوص این طرح گفت: «طرح کار تابستانه ایده‌ای از طرف آموزشگاه شادرام بود که برای دومین سال در تابستان اجرا شده است. برنامه این بود که دانش‌آموزان یک ماه بروند سر کار و به ما اطلاع بدهند تا ما بازدید می‌کنیم. خانواده‌ها هم کار را انتخاب کنند. از طرف مدرسه هیچ‌گونه اجباری نبوده که دانش‌آموزان بروند سر کار. با افتخار اعلام می‌کنیم که ۶۸ دانش‌آموز یک ماه سر کار رفتند. البته ۲۱ نفر از این عزیزان رفتند هفتم یا انتقالی گرفتند به مدرسه دیگر.»

درستکار در ادامه گفت: «یکی از مزایایی که این طرح دارد این است که دانش‌آموز در پنج‌شش سال ابتدایی و در ادامه می‌تواند با شغل‌های متعددی آشنا شود. و اگر قصد ادامه تحصیل نداشت، بعد از سربازی به یک شغل آشنا است. یکی دیگر از مزایای این طرح این بود که تعداد انگشت‌شماری که زباله‌گردی می‌کردند، به سمت یک شغل ثابت رفتند.»

دکتر فرجی، مدیر آ.پ گراش نیز در این آیین اختتامیه گفت: «قدردان زحمات مدیر و معاون و معلم‌های خودتان باشید که اگر قدرشان را دانستید خدا به شما توفیق بیشتری می‌دهد. البته این طرح به صورت مقطعی در دبیرستان محبی اجرا شد، اما این طرح در این مدرسه ادامه‌دار بوده و اینکه از ابتدایی با شعل و کار آشنا می‌شوند. خوشحالم که در جمع کسانی هستیم که فقط به دنبال درس نیستند و اهل کار هستند. علم در کنار پنجه‌های کارآمد به درد کشور می‌خورد.»

فرجی به شهید خواجه‌پور نیز اشاره کرد و گفت: «من توفیق داشتم که همسایه‌های دیوار به دیوار آقای خواجه‌پور بودیم. خیلی اختلاف سن نداشتیم و هم‌بازی بودیم. از آن سن کودکی شخصیت شاخصی داشت‌. بسیار مؤدب بود. در زمان مدرسه یک‌بار هم ندیدم بداخلاقی کنند.»

سمیه محمدزاده، همسر شهید، و محمد خواجه‌پور، برادرزاده شهید نیز چند دقیقه‌ای از اخلاق و روحیات شهید حسن خواجه‌پور برای دانش‌آموزان بیان کردند.

در پایان از طرف دانش‌آموزان آموزشگاه شادرام، هدیه‌ای به رسم یادبود به همسر شهید تقدیم شد. یکی از کلاس‌های مدارس، به نام شهید نامگذاری شده است.پایان‌بخش برنامه، تجلیل از دانش‌آموزان و کاسبانی که با این طرح همکاری کردند، بود.

کاسبانی که با این طرح همکاری کردند:

✅تعمیرگاه موتور سیکلت ایمان – بهروز تیموک

✅تأسیسات ساختمانی – حاج‌علی متین

✅فروشگاه پرینتر ماهور – مهدی یوسفی

✅تعمیرگاه جلوبندی آزم – مصطفی آزم

✅تأسیسات ساختمانی حسین‌زاده – قاسم حسین‌زاده

 

در آخر از دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت کرده بودند، تجلیل شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12583

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: