پیشنهاد عجیب امام جمعه:

روز دیگری به جای «روز گراش» تعیین شود / ارتقا به شهرستان جشن ندارد

امام جمعه گراش با بیان اینکه ارتقا به شهرستان جشن ندارد گفته روز گراش خروجی ندارد و یک روز دیگر باید به نام 'روز ملی گراش' نام‌گذاری شود که نشان‌دهندهٔ هویت مردم گراش باشد.

به گزارش پندری، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در بخشی از خطبهٔ دوم نمازجمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۲، به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی باید اولویت اول ما باشد.

وی افزود: حالا بنده می‌خواهم به یک موضوع در حوزه فرهنگ در شهرستان بپردازم. بحمدالله شهرستان با همت شما مردم متدین به جهات مختلف دارای سرمایه‌های معنوی، سیاسی، اجتماعی و فکری است.

امام جمعه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم تعیین روز ملی شهرستان است، گفت: منظور معرفی روز ملی گراش است که معیار، همان حرکت‌های انقلابی مردم ماست. لذا باید در تقویم سال شهرستان، یک روز خاص را مشخص کنیم که شاخص‌ترین نماد پایمردی مردم بر سر آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی باشد. این باید در شهرستان برجسته شود.

وی اضافه کرد: در تعیین این روز هم ملاک این نیست که یک جشنی، یک اجتماعی تشکیل شود ولی خروجی نداشته باشد؛ مثل روز گراش. روز گراش را ما جشن می‌گیریم، اما وجه تسمیه این جشن چیست؟ ارتقای از بخش به شهرستان. کجای این نیاز به جشن دارد؟

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور با تاکید بر این نکته که من نمی‌خواهم اصل این شادی را زیر سوال ببرم، اظهار کرد: بالاخره در روز گراش در شب ۲۲ بهمن جشنی برگزار می‌شود، این به عنوان یک جشن خوب است. هزینه‌های هنگفتی می‌شود و گاهی برنامه و تجلیل‌های خوبی هم هست، من نمی‌گویم این بد است. استمرار آن به عنوان اینکه شب ۲۲ بهمن جشن و اجتماعی باشد خوب است. هرچند نقدهایی هم بر این جلسات وارد است و گاهی کم‌وکاست و خطاهایی هم وجود دارد.

وی با طرح این سوال که اما آیا اینکه ما از بخش به مرکز شهرستان ارتقا پیدا کنیم این اصلا جشن دارد؟ ادامه داد: این همه در کشور ارتقا به شهرستان انجام شد، شما ببینید کدام شهرستان جشن گرفته و هزینه کرده است؟ این هویت فرهنگی نیست.

امام جمعه گراش افزود: ما نباید خودمان را به یک امر معمولی سرگرم کنیم. ما از حرکت‌های ناب در تاریخ گراش محروم نیستیم. اتفاقات بسیار خوبی که می‌تواند معرف هویت دینی، تاریخی، انقلابی، اجتماعی و ارزشی مردم ما باشد.

وی ادامه داد: بنده دعوت می‌کنم نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم‌فکری و کمک کنند و یک روز خاص را که معرف هویت انقلابی، تاریخی، اجتماعی یا سیاسی گراش است را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور یک پیشنهاد هم برای نامگذاری به عنوان روز ملی گراش داشت: یکی از این مناسبت‌ها ۱۸ فروردین سال ۶۶ است که در عملیات کربلای هشت، ما ۱۰ شهید و ۲۶ نفر مجروح دادیم. این سند افتخار برای گراش است و اگر نگوییم بی‌نظیر، حتما کم‌نظیر است. در سطح استان هم این‌چنین چیزی نداریم. این سند هویتی ما نیست که به سادگی از کنار آن رد می‌شویم؟

وی در پایان گفت: به هر حال نخبگان کمک دهند و مناسباتی که حرکت‌دهنده است و معرف مردم انقلابی و متدین شهرستان است را معرفی کنند. ان‌شاءالله در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود و روی این مسئله کار خوبی صورت بگیرد تا شهرستان را به لحاظ فرهنگی و دینی و اعتقادی و اجتماعی به جلو حرکت دهد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: