پندری؛ یک موسسه فرهنگی جدید در گراش

موسسه فرهنگی هنری «پندری گراش» مجوز فعالیت خود را از وزارت ارشاد دریافت کرد. مصطفی کارگر مدیر مسئول و سعید عالمی مدیرعامل این موسسه فرهنگی چند منظوره هستند.

به گزارش پندری، این موسسه فرهنگی اردیبهشت امسال با شماره ۹۸۶۵ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و برگزاری همایش‌ها و اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله موضوع فعالیت‌های آن است.

مصطفی کارگر، ابراهیم نظری و احمدرضا خودکامه اعضای هیات مؤسس پندری هستند.

کارگر در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه می‌گوید: «از مدت‌ها پیش به همراه چندتن از فعالان فرهنگی و هنری گراش پیگیر ثبت این موسسه فرهنگی بودیم. چون می‌خواستیم حوزه فعالیت ما محدود نباشد، به سراغ یک موسسه چند منظوره رفتیم. و بعد از حدود ۲ سال پیگیری توانستیم مجوز را دریافت کنیم.»

سعید عالمی به همراه مهدی نوروزی، به عنوان رئیس هیات مدیره، و ابراهیم نظری نیز اعضای هیات مدیره این موسسه فرهنگی هنری را تشکیل می‌دهند.

سعید عالمی، مدیرعامل این مؤسسه می‌گوید: «پایگاه خبری پندری، ویژه‌برنامه پرچمدار و گروه فرهنگی خاکریز خاطرات از زیرمجموعه‌های این موسسه هستند و بنا داریم فعالیت خود را هم از نظر تنوع و هم از نظر دربرگیری مخاطبان گسترش دهیم. همچنین انجمن داستان گراش به ریاست مجتبی بنی‌اسدی هم در این موسسه مستقر خواهد بود و به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.»

وی درباره ساز و کار اجرایی و اعضای این موسسه افزود: «هیات مدیره یک گروه از فعالان فرهنگی را در کنار خود دارد که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی متخصص هستند و برنامه‌ها با نظر این عزیزان اجرایی می‌شود. البته برای اجرای هر برنامه از نظر صاحب‌نظران آن حوزه استفاده می‌کنیم و مثلا در ویژه‌برنامه پرچمدار نظر نهایی را همان دوستانی خواهند داد که از سال‌ها پیش این برنامه را اجرا می‌کنند.»

عالمی درباره ثبت «پایگاه خبری پندری» نیز گفت: ثبت پایگاه خبری به مدیرمسئولی مهدی قنبری و سردبیری مهدی وفائی‌فرد در جریان است. ما مراحل ثبت پایگاه خبری را ۳ سال قبل آغاز کردیم و بعد از حدود یک سال که در نوبت هیات نظارت قرار داشتیم، در مرحله پایانی به واژه «پندری» ایراد وارد کردند و مانع ثبت آن شدند.»

وی افزود: «ما مستندات رایج بودن عبارت «پندری» در یزد، کرمان فارس و هرمزگان را ارسال کردیم، اما متاسفانه به آن توجهی نشد و مجبور شدیم دوباره درخواست خود را ثبت کنیم. الان ثبت نهایی پایگاه خبری پندری در نوبت هیات نظارت قرار دارد و امیدواریم مجوز را امسال صادر کنند.»

به گزارش پندری، پیش از این ۲ موسسه فرهنگی هنری «هفت‌برکه گراش» به مدیرمسئولی محمدصادق رحمانیان و موسسه فرهنگی قرآن و عترت «مجمع‌القرآن فاطمیون گراش» به مدیرمسئولی سعید بصیری در گراش مجوز گرفته‌اند.

پندری پس از هفت‌برکه گراش و چهارسوق لارستان سومین موسسه چند منظوره منطقه به‌شمار می‌رود.

آبشار اندیشه و دانشنامه کهن پارسیان از دیگر موسسات فرهنگی فعال و باسابقه شهرستان گراش هستند.

طبق اساسنامه موضوع فعالیت‌های این موسسه به شرح زیر است:

۱. مشارکت یا اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری و نیز گرد‌آوری و تدوین مجموعه‌های مستند درباره مسائل فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی

۲. برگزاری همایش، گردهمایی، سمینار و همکاری در برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مشارکت در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی از طریق خدمات فرهنگی هنری

۳. برگزاری نشست‌های فرهنگی، هنری، ادبی (شعر و شاعران)، معرفی، بررسی و نقد کتاب و نشریه و نیز انتخاب و اهدای جوایز به برگزیدگان آثار فرهنگی و هنری

۴. تهیه، و عرضه محصولات فرهنگی، هنری دارای مجوز از قبیل کتاب، اقالم رایانه‌ای در زمینه زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی (دارای مجوز)

۵. انجام فعالیت‌هایی برای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، آموزش شیوه‌های مطالعه و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه، طراحی و یا ایجاد کتابخانه برای سازمان‌ها و مؤسسات (با اخذ مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی)

۶. آسیب‌شناسی و معرفی آسیب‌های اجتماعی به اقشار مختلف مردم و ارائه راه‌کارهای مقابله با آن‌ها

۷. طراحی و برگزاری دوره آموزشی فرهنگی هنری مهارت‌های آزاد و مهارتی کار دانش طبق نظر اداره کل استان.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13620

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: