تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی در شهرستان گراش؛ فقط ۹۰۰ نفر

جلسه ستاد راهبردی توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری با حضور فرماندار گراش و مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در فرمانداری برگزار شد. فرماندار گفت در شهرستان فقط 900 نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی هستند. مدیر کل هم گفت: «هیچگونه محدودیتی به لحاظ سهمیه برای ثبت نام واجدین شرایط وجود ندارد.»

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش یکشنبه ۱۸دی ماه ۱۴۰۱، جلسه ستاد راهبردی توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حسن کمالی مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش، بخشداران ارد و مرکزی، روسای دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: راهبرد این صندوق در راستای عدالت محوری نظام اسلامی است و بر این اساس قشر روستایی و عشایر باید آینده تضمین شده‌ای داشته باشند.

محمود طاهرزاده حمایت‌های بیمه‌ای و فراگیر شدن پوشش‌های بیمه‌ای را یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم برای کمک به رفع محرومیت روستائیان، کشاورزان و عشایر عنوان کرد و افزود: روستائیان و عشایر قشر مولد و فعالی هستند که نیازمند امنیت اجتماعی و اقتصادی اند و نبود بیمه اجتماعی یک خلاء جدی برای روستائیان و عشایر بود که با راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی بر طرف شد.

وی بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکید کرد و گفت: لازم است با همکاری جمعی، افرادی که تاکنون به هر دلیل از دریافت خدمات بیمه‌ اجتماعی محروم مانده‌اند، شناسایی و تحت حمایت و پوشش این صندوق قرار گیرند و اگر ما نتوانیم با اطلاع‌رسانی، روستائیان و عشایر را به عضویت صندوق در آوریم در حق آنها ظلم کرده‌ایم.

فرماندار گراش خطاب به بخشداران و دهیاران خواستار اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص شد و گفت: رسالت ما در نهایت بهبود ارتقا و کیفیت سطح زندگی قشر مولد و زحمتکش جامعه روستایی است و همه باید در این خصوص تلاش کنیم.

وی از عدم استقبال روستائیان در شهرستان گراش انتقاد کرد و گفت: در شهرستان گراش تنها ۹۰۰ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گرفتند و جهت دستیابی به سهمیه تکلیفی شهرستان نیازمند همکاری و تعامل بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها هستیم

طاهرزاده با تاکید بر اینکه پوشش بیمه‌ اجتماعی از فقر سالمندی در مناطق روستایی جلوگیری می‌کند، گفت: بخشی از اهداف و تکالیف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمات رسانی به جامعه عظیم کشاورزان، روستائیان و عشایر با تشکیل این صندوق محقق شده است

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در این جلسه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده است که یکی از این خدمات، گسترش نظام بیمه‌ای است و دولت در حال حاضر سرمایه‌ها را به سمت روستاها هدایت می‌کند.

حسن کمالی افزود: در استان فارس بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری دریافت می‌‌کنند

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس خواستار اطلاع رسانی بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا در خصوص مزایای بیمه اجتماعی شد و تصریح کرد: خدمات صندوق به جامعه هدف باعث جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهر و ایجاد امید به آینده در بین ساکنین روستایی و مناطق عشایری می‌شود و افزایش شغل و رونق در تولید را به‌ دنبال دارد.

وی گفت: تفاوت این صندوق با صندوق بیمه تامین اجتماعی این است که بیمه شده تامین اجتماعی باید به صورت ماهانه حق بیمه خود را پرداخت کند اما بیمه شده صندوق کشاورزی، روستایی و عشایری تنها در سال یک بار حق بیمه پرداخت و به صورت ماهانه از مستمری و یا بازنشتگی استفاده می‌کند.

کمالی با اشاره به اینکه روستائیان و عشایر گراش نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای هستند، تصریح کرد: هیچگونه محدودیتی به لحاظ سهمیه برای ثبت نام واجدین شرایط وجود ندارد و تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایری که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و تاکنون تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به عضویت صندوق درآیند و از خدمات آن برخوردار شوند.

سید عبدالرسول موسوی معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش با عرض تسلیت سانحه هواپیمایی اکراینی و شهادت تعدادی از هموطنانمان، گفت: اطلاع‌رسانی و تبیین مزایای بیمه روستایی از جمله امور مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که علیرغم انجام اقدامات مطلوب در این زمینه اطلاع‌رسانی مغفول مانده است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم است و در این خصوص باید تلاش و کوشش مضاعف داشت.

در این جلسه راهکارهای مورد نیاز و موانع پیش رو فراگیری بیمه روستایی در گراش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10662

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: