پینگ‌پنگ گراش به دنبال افتخار جهانی

سالن تنیس روی میز حاجیه‌رضوی گراش میزبان مسئولین و دوست‌داران پینگ‌پنگ بود تا از مقام‌آوران، مربیان و بازیکنان ورزش پرافتخار گراش تقدیر شود. رییس هیات تنیس روی میز در این مراسم از اعزام پینگ‌پنگ‌باز گراشی به مسابقات جهانی خبر داد.

به گزارش پندری، شب گذشته، ۱۱ خرداد ۱۴۰۳، مسئولین و خانواده‌های پینگ‌پنگ‌بازان دور هم جمع بودند و به یاد شهدای خدمت از نونهال تا پیشکسوتان تنیس روی میز تجلیل شد.

مهدی یحیایی، رئیس هیات تنیس روی میز گراش در صحبت‌های خود گزارشی کوتاه از عملکرد این هیات در سال ۱۴۰۲ ارائه داد. او در ابتدا گفت: «در حوزه‌ی عمرانی توانستیم با بودجه‌ای که از خیرین محترم جذب کردیم، سکوهای سالن را با ۲۰ میلیون تومان صندلی کنیم. خوابگاه جنب سالن، حل مشکلات زیرساختی و انشعاب آب در حال انجام است. نور سالن نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون تومان تعمیر شده است. سرویس بهداشتی و رنگ‌آمیزی سالن نیز انجام شده است. تمام بودجه‌ی استفاده شده از طریق خیرین است و بودجه دولتی از طریف هیات استانی و فدراسیون به ما در این حوزه تعلق نمی‌گیرد.»

یحیایی در ادامه گفت: «حمایت‌های فنی و مالی نیز در سال گذشته داشتیم. یک نقشه توسعه سالن تنیس روی میز را تهیه کردیم و به به دنبال اخذ مجوز رسمی آن هستیم. در سالن فعلی، نه رختکن مناسب، نه دفتری، نه انباری، نه نمازخانه وجود ندارد. این سالن در شأن تنیس روی میز ما نیست. امیدواریم با حمایت مسئولین و خانواده‌ها این مسئله را حل کنیم.»

رئیس هیات تنیس روی میز در ادامه گفت: «با توجه به عملکرد تنیس روی میز گراش، توانستیم دو میز تنیس از فدراسیون محترم جذب کنیم. ما توانستیم اسپانسرها و بنگاه‌ها اقتصادی را پای کار بیاوریم. با هزینه‌ی ۶ میلیون تومانی توانستیم توپ تنیس تهیه کنیم. بازیکنانی که در سطح کشور مقام‌آور بودند، ما تمامی مخارج سفر، اقامت و تعذیه را در سال گذشته پرداخت کردیم.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «ما سال گذشته بیش از ۵۰ بازیکن به مسابقات کشوری اعزام کردیم. یک دوره داوری درجه ۳ میزبان بودیم و ۱۰ نفر از آقایان و خانم‌های همشهری توانستند مدرک داوری کسب کنند. امیرعلی یحیایی و محمدمهدی سبزواری به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند. سومی کشوری توسط محمدحسین اکبریان، دوم و سوم محمدمهدی سبزواری در بخش هوپس، راه‌یابی به دسته برتر نوجوانان و جوانان کشور توسط محمدسبحان یحیایی را در سال گذشته داشتیم. در بخش فرهنگی نیز به نیت شهدای ده‌تن گراش موکب راه‌اندازی کردیم که بازیکنان بعد از تمرین در موکب فعالیت می‌کنند.»

یحیایی در پایان گفت: «سطح تنیس روی میز از استان فراتر رفته‌ است. سالن ما مناسب رده‌ی کشوری نیست. این ظرفیت محدود است و ما مسابقات کشوری نمی‌توانیم برگزار کنیم. ما در زیرساخت دچار مشکل هستیم. و ان‌شاءالله با همت مسئولین، خانواده‌ها و خیرین سالن توسعه بدهیم. و خبر خوش اینکه طی یکی‌دو ماه آینده برای اولین بار یک بازیکن از گراش به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور نیز دقایقی در جمع پینگ‌پنگ‌بازان صحبت کرد. او ضمن تشکر از مجموعه هیات تنیس روی میز گفت: «هرچه در ورزش هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. هر کسی سراغ ورزش می‌رود سراغ آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌رود یا اصلا نمی‌روند. هنرِ محموعه‌های ورزشی این است که نگاه ویژه‌ی به ورزشکاران داشته باشند. چند سالی است که در گراش مسجدسازی نداریم. مسجد بقیه‌الله هم سر جای مسجد قبلی، مسجد بنا شد. چند سال پیش می‌خواستند مسجد بسازند من اجازه ندادم. گفتم برویم مسجدی بسازیم.»

او در ادامه گفت: «بچه‌ها را در حوزه فرهنگ، ورزشی و علمی تقویت کنیم. ما چندین ساله است کار مسجدسازی نداریم. واقعا بعضی جاها پول‌های سنگینی آمده و به گمانم کافی باشد‌. در حوزه درمان هزینه‌های چند ده میلیاردی می‌شود [مثلا] در بعضی سمینارهایی که هیچ آورده‌ای برای گراش ندارد هزینه چند میلیاردی می‌شود‌. قائل به این هستیم آنجا هم باید هزینه شود اما یک نگاه مثبت و توازنی به این مساله دیده شود‌.الحمدالله همچنان مدرسه‌سازی داریم سه سال قبل گفتند ۷ مدرسه اضافه داریم و هنوز مدرسه می‌سازند. یک مقدار بعضی جاها به قدر کافی هزینه شد بعضی جاها دیگر باید هزینه کنیم. در حوزه درمان و مدرسه نیاز است اما تا کی؟ مسجد دست ما بود جلو آن را گرفتیم.

پس اینجاها [ورزش] باید هزینه شود ما در این مورد به طور نسبی فقر فرهنگی داریم که نمی‌دانیم پول‌مان را کجا خرج کنیم. پول خرج می‌شود بعضی جاها به قدر کافی است و بعضی جاها خرج نمی‌شود.»

او در ادامه گفت: «در سفر شهیدجمهور آورده‌ی خوبی برای استان آمد. پیگیری کنیم که افتخاری که در امر ورزش آفریدند حداقل این مسائل را حل کند. من از ستاد نماز جمعه پول می‌گرفتیم می‌دادیم به ورزشی‌ها.»

دکتر دانشور، رئیس شورا نیز گفت: «ارتباط نزدیک و خوبی با جامعه ورزش و خصوصاً پینگ‌پنگ داریم. به یاد ندارم به ما رو زده باشند و دست خالی برگشته باشند. هر چه در ورزش هزینه کنیم جز سرمایه‌گذاری نیست و در سه سال گذشته شورا هم همین‌طور بودیم و در کمک‌ها کم نگذاشته‌ایم.»

در پایان از بازیکنان مقام‌آور، مربیان برتر، بازیکنان اخلاق‌مدار، اعضای فعال هیات تنیس روی میز، بازیکنان سانس حرفه‌ای و خانواده‌های کمک‌حال تنیس روی میز گراش تقدیر شد. همچنین از همکاری‌های چهار رسانه پندری، هفت‌برکه، گراش.نیوز و تابان نیز تقدیر به عمل آمد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13664

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: