محمدآباد مسجددار خواهد شد

پندری: با اهدای زمین توسط حاج‌محمد هنرور و بنای آن با همت حاج‌غلامحسین عالیان، مسجد و حسینیه خمسه طیبه در محمدآباد ساخته خواهد شد. خانه عالم و دو واحد تجاری این مجموعه هم توسط حاج‌محمدحسن فتحی بنا خواهد شد.

به گزارش پندری، عصر ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور مهدی حلیمی، شهردار، علی بیضایی، نائب‌رئیس، ناصر دلخوش، عضو شورای شهر گراش و بانیان خیر، کلنگ ساخت مسجد و حسینیه خمسه طیبه در محمدآباد به زمین زده شد.

عبدالرضا عبدالی، از اهالی محمدآباد در گفت‌وگو با پندری گفت: «مالک اصلی زمین، حاج‌محمد هنرور است که زمین را برای ساخت این مسجد اهدا کرده‌اند. حاج‌غلامحسین عالیان هم بناکننده‌ی ساختمان مسجد خواهد بود.»

عبدالی درباره جزییات این بنا گفت: «مساحت مسجد ۴۳۷ متر است و زیربنای مسجد نزدیک ۸۰۰ متر خواهد بود. مسجد دو طبقه خواهد بود که طبقه همکف برای مسجد و طبقه دوم حسینیه خواهد شد. انباری، آشپزخانه، اتاق صوت و سرویس بهداشتی، دیگر بخش‌های این مجموعه است.»

عبدالی درباره شروع فعالیت‌های مذهبی در این تکیه گفت: «از محرم سال ۹۹ حاج‌محمد هنرور زمین را برای برگزاری مراسم‌ها در اختیار اهالی قرار داد. خدا را شکر در شب‌های قدر امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر در مراسم این تکیه و حسینیه احیا گرفته‌اند.»

عبدالی در ادامه گفت: «حاج‌محمدحسن فتحی اسکلت ۶۷ متری را برای خانه عالم و دو باب مغازه که پشتوانه مسجد باشد را آماده خواهند کرد.»

مهندس غلامی پیمانکار مجموعه مجموعه می‌گوید مسجد ان‌شاءالله برای رمضان ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد. حجت‌الاسلام محسن فرجی، امام جماعت مسجد محمدآباد است.

علی بیضایی، نائب‌رئیس شورای شهر گراش در سخنرانی پیش از کلنگ‌زنی در حضور اهالی محمدآباد گفت: «ساخت این مسجد برای محمدآباد کار قشنگی است. ان‌شاءالله سرآغاز ساخت مجموعه‌های دیگر برای محمدآباد باشد.»

بیضایی در ادامه گفت: «نگاه شورا و شهرداری به محمدآباد و سلطان‌آباد نگاهِ کمک‌کننده بود. یعنی حالا اتفاقی است که افتاده و باید برای حل مشکل کمک کرد. به محض ورود به شورا قضیه را دنبال کردیم. بیشتر پیگیری‌ها به صورت شبانه بوده و تثبیت نهایی روستا تنگ آب انجام شده است.»

نائب‌رئیس شورا در خصوص ساخت‌وسازهای این منطقه گفت: «آن‌هایی که ساخت‌وساز کرده‌اند، ساخت‌وسازشان می‌رود کمیسیون ماده ۹۹ بررسی خواهد شد. آن‌هایی که ساخت‌وسازشان تمام نشده، باید پیگیر دریافت پروانه باشند. البته چون قرار است این منطقه عنوان روستا به خود بگیرد، در حوزه وظایف شهرداری نیست. اما شهردار محترم خیلی همکاری کردند.»

مجتبی بنی‌اسدی، در نماز جماعت تکیه و حسینیه محمدآباد حضور داشته و روایت یک‌شب از رمضان این مسجد را نوشته است. از اینجا بخوانید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11704

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: