امام جمعه گراش: وضعیت ورود مهاجرین به گراش نگران‌کننده است

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در پایان خطبه‌های دوم نماز جمعه 19 آذر 1400، به موضوع مهاجرین اشاره کرد و گفت: «ما در مسئله ورود برخی از مهاجرین از استان و سایر استان‌ها، با یک ولنگاری فرهنگی روبرو هستیم.» او این وضعیت را «نگران‌کننده» دانست.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور گفت: «ما در مسئله ورود برخی از مهاجرین از استان و سایر استان‌ها، با یک ولنگاری فرهنگی روبرو هستیم. وضع موجود نگران کننده است. برخی مهاجرت‌ها بار تربیتی نامناسب دارد. مسله توزیع مواد مخدر، مسایل اخلاقی، مسله سرقت. این‌ها چیزی نیست که به سادگی بشود از کنار آن‌ها بگذریم.»

نماینده ولی‌فقیه در گراش گفت: «بر حسب اینکه در شهرستان ما روحیه سخاوت موج می‌زند و ما را به این فضیلت اخلاقی می‌شناسند، {ورود مهاجرین هم زیاد است}. الان شما مدارس گراش را ببینید، چند درصد دانش‌آموزان ما غیربومی هستند؟ من نمی‌خواهم اینجا به عزیزان غیربومی حرفی زده باشم. اثبات شی نفی ما عدا نمی کند. من آن بُعد منفی را دارم عرض می‌کنم.»

امام جمعه این موضوع را خطاب به همه‌ی مهاجرین نمی‌داند. او گفت: «حالا خدای نکرده اطلاق به جمع نمی‌کنم. ولی این مسائل وجود دارد. تکدی‌گری چهره‌ی شهر را خراب کرده است. یک وقت شخصی از فقر و نداری این کار را انجام می‌دهد، اما زیر پوست این تکدی‌گری، توزیع مواد مخدر، مشکلات اخلاقی و… است. ازدیاد معتادین نگران کننده نیست؟ شما یک یک پارکی یا یک چهاردیواری توی این شهر می‌بینید که پاتوق اعتیاد نباشد؟»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور ادامه داد: «شورای تأمین، کارگروه آسیب‌های اجتماعی، شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، عمده شخصیت‌های حقوقی این ستادها هم مقصریم هم مسئولیم. باید اماکن نیروی انتظامی در این مسئله به جد ورود کند. املاکی‌ها نباید بدون اطلاع دقیق منزل اجاره بدهند. البته بنا شد قانونی وضع بشود که صاحبان و مالکین ساختمان‌ها در قدم اول و در قدم دوم املاکی‌ها مسئول تخلف مستاجرین باشند.

امام جمعه در پایان گفت: «در این مسئله نخبگان حوزوی و دانشگاهی کمک بدهند، راهکار برای برون‌رفت از این آسیب جدی فرهنگی، یک راهکار بدهند. یک حرکت آتش به اختیار می‌طلبد که مسئولان محترم بتوانند تصمیم جامعی نسبت به این امر داشته باشند.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5979

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: