شروع به کار مرکز هواشناسی گراش

آیین بهره‌برداری از مرکز هواشناسی شهید اکبر باقرپور، صبح امروز، پنجشنبه 11 شهریور 1400، با حضور مسئولین افتتاح شد. خیّر این مرکز، جاج‌حسین باقرپور می‌باشد. این مرکز با تجهیزات پیشرفته هواشناسی، قابلیت سنجش سرعت باد، دما، رطوبت هوا، دمای سطح خاک، فشار و میزان بارش را دارد.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، پنجشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰، آیین‌ بهره‌برداری از مرکز هواشناسی شهید باقرپور شهرستان گراش با حضور مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، مهندس زارع معاون اداره کل هواشناسی استان فارس و دیگر مدیران استانی، حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور امام جمعه گراش، دکتر غلام‌پور فرماندار، مسئولین اجرایی و اعضای شورای اسلامی، خانواده شهدا و معتمدین شهرستان گراش برگزار شد.

این مرکز با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال با مشارکت بانی خیر حاج‌حسین باقرپور و اداره کل هواشناسی استان فارس به بهره‌برداری رسید.

مرکز هواشناسی شهید اکبر باقرپور با تجهیزات پیشرفته هواشناسی، قابلیت سنجش سرعت باد، دما، رطوبت هوا، دمای سطح خاک، فشار و میزان بارش را دارد.

همچنین از مزایای این ایستگاه می‌توان به ثبت لحظه‌ای پارامترهای جوی بدون دخالت نیروی انسانی با افزایش دقت و کاهش خطا و ارسال آن به مرکز و همچنین اشتراک لحظه‌ای با سایر ایستگاه‌های هواشناسی استانی و کشوری بر شمرد.

مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس، ضمن قدردانی از همت والای خیر گرانقدر حاج حسین باقرپور و مساعدت مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در جهت راه‌اندازی مرکز هواشناسی شهید باقرپور گفت: امیدواریم که در اسرع وقت نیروی متخصص بومی به عنوان مسئول این مرکز معرفی شود. همچنین انتظار داریم با تعامل و پیگیری مسئولین امر هرچه زودتر فرایند ارتقا این مرکز به اداره انجام شود.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4625

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: