سایه‌روشنِ فاطمه آراسته در نگارخانه‌ی پردیس

نمایشگاه نقاشیِ «سایه‌روشن»، 36 اثر از فاطمه آراسته، نقاشی گراشی، در نگارخانه‎‌ی پردیس بوستان یاران، به نمایش گذاشته شده است. امشب، 24 خرداد، از ساعت 18 تا 21، آخرین مهلت بازدید از این نمایشگاه است.

به گزارش پندری، فاطمه آراسته که ۳۸ ساله است، از بچه‌گی به نقاشی علاقمند بوده. او می‌گوید: «از بچه‌گی کار کار نقاشی می‌کردم. دوره دبیرستان یک دوره کلاس نقاشی در هلال‌احمر برگزار کردند که من حضور پیدا کردم. تا سومین تابلو، طرحی از ضامن آهو، کار استاد شجریان کار کردم که به صورت مینیاتوری بود. بعد کار رئال را ادامه دادم.»

آراسته نزدیک به بیست سال است که کار نقاشی می‌کند. او که حالا همسر و مادر نیز است می‌گوید: «هر فرصتی به دست می‌آوردم، نقاشی می‌کردم. البته آن زمان قصد ادامه تحصیل هم داشتم، اما اجازه ندادند. مدارکم هم آماده بود برای تحصیلات. در کنار کار خانه، نقاشی هم می‌کشیدم. در سبک‌های مختلف از جمله سیاه‌قلم، طراحی، نقاشی چهره، آب‌رنگ هم کار کردم. ۲۰ سالی هم رنگ روغن هم کار کردم. اولین کار رنگ و روغنم مربوط به سال ۸۱ بود.»

این نقاشی گراشی نقاشی را آموزش هم می‌دهد. او در این خصوص می‌گوید: «چند سالی در کانون حضرت معصومه(س) هنرآموز داشتم. البته بیشتر بچه‌های دبیرستانی کلاس می‌آمدند. مدتی است که کلاس خصوصی در منزل برگزار می‌کنم. البته ده سالی است که هیچ کاری برای خودم انجام نداده بودم. بیشتر کارهای سفارشی انجام می‌دادم. مثلا برای جشن تولد، عکس شهدا، سالگرد ازدواج. بعد از ده سال وارد انجمن خوشنویسی شدم. دو سال کلاس رفتم و ممتاز کتابت نستعلیق و شکسته دریافت کردم و ان‌شاءلله دو سال دیگر هم میروم برای فوق ممتاز امتحان می‌دهم.»

استاد محمدجواد اکبری، آراسته را به انجمن هنرهای تجسمی آشنا می‌کند. آراسته می‌گوید: «استاد اکبری من به آقای آهنی معرفی کردند و من از آن روز وارد انجمن هنرهای تجسمی شدم. آنجا بود که خیلی از هنرمندان شهر را شناختم و فهمیدم که می‌شود نمایشگاه هم گذاشت. با خانم‌ها هاشمی، محمودی، رفیعی، مقدسی و زینلی آشنا شدم و فهمیدم نمایشگاه هم بعضا گذاشته‌اند.»

او در خصوص استقبال از نمایشگاه می‌گوید: «در کار های نمایشگاه از تکنیک رنگ روغن، آکرولیک، آبرنگ و همچنین کار با مرکب هست. از خیلی کارهایم استقبال شده و هم بعضا نقد شده. در نمایشگاه بعدی می‌خواهم وارد کارهای انتزاعی شوم که استقبال خوبی شد. البته به شخصه خیلی به وسایل قدیمی و خانه‌های قدیمی علاقه دارم و قصد دارم از مکان‌های قدیمی گراش نقاشی بکشم. خانه‌هیای که متاسفانه خیلی به آن بها نمی‌دهند.»

آراسته در خصوص نمایشگاه بعدی‌اش می‌گوید: «نمایشگاه بعدی من ان‌شاءالله سبک‌های انتزاعی و خانه‌ی قدیمی خواهد بود. و از مسئولین می‌خواهم به این خانه‌ها رسدیگی بیشتری داشته باشند. همچنین دوست دارم از شخصیت‌ و پیرمردهای قدیمی گراشی طرحی بکشم. من خودم دختر حاج‌کاووس آراسته هستم، کسی که بیشترین برکه را در گراش درست کرده است. می‌خواهم از آب‌انبار ساخت پدرم، در ابعاد بزرگتر نقاشی کنم.»

او در پایان می‌گوید: «نوجوان‌ها خصوصا دخترها به هنر نقاشی خیلی علاقه دارند اما باید حمایت شوند. من خیلی هنرآموز داشتم، کارهای خوبی هم داشتند، ولی به گونه‌ای پیش می‌رود که خیلی از نقاشی حمایت نمی‌شود و برای نقاشی خرج نمی‌شود. شاگردهایم هم چند نفر رشته دیگری ادامه تحصیل دادند و بعضی‌هایشان خانه‌دار هستند و ترجیحا آرایشگاه زدند. چون از نقاشی بانوان زیاد استقبال نمی‌شود.»

فاطمه آراسته در پایان، از اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری، استاد تمیز، استاد اکبری، آقای آئینه‌افروز، آقای آهنی، خانم محمودی و همه‌ی کسانی که برای برپایی این نمایشگاه به او کمک کردند و اسم‌شان را فراموش کرده بیاورد، تشکر کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8774

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: