آغاز تزریق سم به نخل های آلوده گراش

طرح شکار انبوه آفت سرخرطومی حنایی خرما برای حفاظت از نخل‌ها، در یک هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان گراش اراضی آغاز شد.

پندری: طرح شکار انبوه آفت سرخرطومی حنایی خرما برای حفاظت از نخل‌ها، در یک هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان گراش اراضی آغاز شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: از جدیدترین روش‌های روز دنیا  علیه  سوسک سرخرطومی حنایی خرما استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در تکمیل روش‌های مبارزه قبلی، به نخل های آلوده سم سیوانتو تزریق می‌شود.

مرادی تصریح کرد: تزریق سم به نخل آلوده روش جدیدی است که در کشور های پیشرفته جایگزین روش استفاده از قرص‌های تدخینی و ایزولاسیون تنه درخت آلوده شده است که علاوه بر بالا بردن سرعت عملیات مبارزه، درصد موفقیت در کنترل آلودگی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پیشگیری قبل از مبارزه گفت: طرح شکار انبوه با هدف شکار حشره بالغ  و کم شدن جمعیت آفت به صورت پایلوت کشوری در شهرستان گراش اجرا شده و در بازدیدی که اکیپی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از این طرح داشتند، جهت تکمیل روش‌های مبارزه، تزریق سم نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مبارزه با این آفت در گراش تلفیقی است گفت: از روش‌های مختلفی برای پایش، پیشگیری و مبارزه علیه این آفت تا به امروز در سطح شهرستان  استفاده شده و در تازه ترین روش، جهت شناسایی سریع و دقیق تر  نخل آلوده  از سنسورهای شنوایی خاصی جهت تشخیص فعالیت آفت در داخل تنه درخت استفاده خواهیم کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2562

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: