افتتاح یک پروژه در خلیلی با هدف کنترل سیلاب

پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی روستای خلیلی با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، به مناسبت دهه فجر 1400 افتتاح. به بهره برداری رسید. فرماندار در افتتاح این پروژه گفته: این طرح با هدف کاهش خطر بروز سیلاب اجرایی شده است.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آیین بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری از وقوع سیل جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: این طرح در بالادست روستای خلیلی قرار دارد که با هدف کاهش خطر بروز سیلاب و به حداقل رساندن خسارت ناشی از آن و استفاده از روان آب‌های دامنه کوه و مسیر رودخانه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای این طرح‌های در روستای خلیلی، خاطر نشان ساخت: با وقوع بارندگی‌ها و جاری شدن روان آبهای فصلی در منطقه و منابع آبی موجود، ضرورت ایجاد می‌کرد که بتوانیم با احداث بند سنگ و سیمان مناسب در دو نقطه بالا دست این روستا منابع آبی را کنترل و از جریان سیل جلوگیری کنیم.

فرماندار گراش با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف قابل لمس است، افزود: پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در چهاردهه گذشته بنابر آمارهای بین المللی نشانگر موفقیت های جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و کمبودهاست و نیاز است این خدمات در عرصه‌های مختلف برای مردم بازگو شود.

عابدین ابولی بخشدار مرکزی گراش بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در این بخش تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی و حادثه خیز بودن منطقه نیاز است طرح‌های آبخیزداری اجرا شود.

وی از حضور فرماندار و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان به جهت حضور در بخش مرکزی و افتتاح پروژه‌ها تقدیر کرد.

امیررضا امیرعضدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش در این مراسم گفت: اهداف شاخص از اجرای این پروژه جلوگیری از هدر رفت سیلاب و افزایش ظرفیت نفوذ پذیری حوزه، جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل و کنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوزه و تثبیت بستر آبراهه‌ها است.

وی گفت: این پروژه با حجم عملیات خاکی ۶۰۰ متر مکعب، حجم عملیات سنگ و سیمان ۱۳۰۰ متر مکعب، با حدود ۱۲ متر طول تاج سرریز، ۴ متر ارتفاع موثر سرریز و یک و نیم متر فری بُرد، و حجم آبگیری سالانه ۷۰ هزار متر مکعب به بهره برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی گراش در مورد دیگر پروژه در دست اقدام خود گفت: پروژه دوم که بالا دست پروژه اول تعریف شده بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با حجم عملیات خاکی ۱۸۰۰ متر مکعب، حجم عملیات سنگ و سیمان ۳۰۰۰ متر مکعب که تاکنون ۲۲۰۰ متر مکعب انجام شده ، با حدود ۱۴ متر طول تاج سرریز، ۶ متر ارتفاع موثر سرریز و یک و نیم متر فری بُرد، و حجم آبگیری سالانه ۲۳۰ هزار متر مکعب در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاظر این دو پروژه بالغ بر یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است که پس از اتمام کل پروژه ۳۰۰ هزار متر مکعب آبگیری خواهیم داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6826

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: