لب‌اشکن هم صاحب خانه‌ی بهداشت شد

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خانه بهداشت روستای لب اشکن از توابع بخش مرکزی گراش با حضور مجید غلام‌پور فرماندار گراش، دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری، بخشدار مرکزی، معاونین دانشکده، برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، خیرین، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و اقشار مختلف مردم به بهره برداری رسید

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش این خانه بهداشت در سال ۹۸ در زمینی به مساحت ۶۷۰ متر مربع با زیربنای ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیون تومان ساخته شده است. ۳۶۰ میلیون تومان این پروژه توسط بانی خیر مرحوم حاج محمد نوروزی و ۲۸۰ میلیون دیگر توسط دانشکده علوم پزشکی گراش هزینه شده است

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آیین بهره برداری از این پروژه با گرامیداشت دهه پرفروغ فجر گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال ۳۴ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۱۵۶ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ‌زنی یا افتتاح شده است.

مجید غلام‌پور افزود: این پروژه های‌عمرانی و خدماتی در حوزه های مختلف چه در بخش دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و خدا را شاکریم با توجه به اینکه دولت در شرایط اعتباری خاصی به سر می‌برد اما با همدلی و مشارکت خیرین روند توسعه و زیر ساخت در شهرستان همانند گذشته سرعت خوبی را طی کرد و توانستیم در دهه فجر امسال نیز مانند سنوات گذشته طرح های خوبی را به بهره برداری برسانیم.

وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه گازرسانی روستایی در بخش مرکزی با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان شاخص‌ترین پروژه دهه فجر ۱۴۰۰ است که در هفته‌های آتی با حضور مسئولین افتتاح می‌شود.

فرماندار گراش بهره برداری از خانه بهداشت روستای لب اشکن را در راستای تکمیل چرخه خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۳ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۱ پایگاه و خانه بهداشت فعال و همچنین ۳ پایگاه فوریت‌های پزشکی در مناطق شهری و روستایی خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را به مردم شهرستان ارائه می‌دهند که به زودی مرکز اورژانس ۱۱۵ در روستای خلیلی نیز راه اندازی می‌شود

وی گفت: خانه‌های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان‌های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می‌شود.

مجید غلام پور با تقدیر از خیرین عرصه سلامت، اضافه کرد: عدالت در سلامت با احداث خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و افزایش دسترسی روستائیان به خدمات سلامت با تلاش دانشکده علوم پزشکی و معاونت بهداشت و مشارکت خوب خیرین سلامت، با ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی باعث ارتقاء شاخصه‌های بهداشت و درمان در منطقه شده است

دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش در این مراسم گفت: پیشگیری و تداوم آموزش نقش مهمی در افزایش شاخص های سلامت و جلوگیری از بروز بیماری ها دارد و خانه بهداشت روستای لب اشکن نیز به این منظور ساخته و افتتاح شد.

وی گفت: سپاسگزاری می‌کنم از پیمانکاران مجموعه استاد نوروزی، استاد وقارفرد و استاد رسولی‌نژاد که مثمر کارهای خیری هستند در کل شهرستان گراش و پول خیرین را هدایت می‌کنند به جاهایی که باید هزینه شود و تا درد مردم را کمک کند. خدا خیرشان بدهد. از دهیار روستای لب اشکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که هر جا صحبت کار و کمک باشد در حوزه علوم پزشکی خالصانه کمک می‌کنند من جا دارد تشکر کنم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به اهمت احداث خانه بهداشت در مناطق روستایی گفت: اگر دکتر عبدالهی در گراش جراحی سرطان می‌کند این پروژه ارزشش برای سلامت مردم خیلی بالاتر است اینجا مردم را واکسینه می‌کنند که ان شالله وبا و سل و بیماری واگیر نگیرند این جا مردم فشار خونشان اندازه می‌گیرند که انشاالله من روزی روستای لب اشکن را ببینم که روستای سالم باشد و کسی در آن فشارخونی نباشد و کسی به خاطر فشار خون سکته قلبی- سکته مغزی نکند. چون سکته قلبی و مغزی کلی هزینه دارد و همچنین بچه‌های خوبی تربیت شوند و هزارن نفر فراتر از دکتر عبدالهی قطعا با صحت و سلامتی مانیتور می‌کنند همکاران من فشار و قند و میزان روند سلامتی را پیگیری می‌کنند که افراد شایسته‌ و سلامتی تربیت شوند تا خودشان موفق و دردی از جامعه را دوا کنند من مکررا تشکر میکنم روح همه رفتگان مخصوصا حاج محمد نوروزی قرین رحمت باشد که یکی از کارهای خیری که مثال زدنی همین است و بقه خیرین هم از ایشان یاد بگیرند که هیچ روستایی نداشته باشیم که نسبت به باب سلامت مشکل داشته باشند. تشکر از همه و سپاسگزاری می‌کنم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6830

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: