گراش و اوز تا ابد در کنار هم

جمعی از مردم و جوانان گراش نیز امروز در واکنش به بیانیه‌ی اعتراضی سه تشکل بانوان گراش به حرکت دختر ورزشکار اوزی، متنی را امضا و برای انتشار ارسال کردند. آنها در این متن تاکید کرده‌اند که «واکنش آن عده را که همراه با عبارت‌های نامناسب بود و از سوی برخی افراد هدایت می‌شد، به هیچ وجه مورد پذیرش و موضع خود نمی‌دانیم.»

جمعی از مردم و جوانان گراش نیز امروز در واکنش به بیانیه‌ی اعتراضی سه تشکل بانوان گراش به حرکت دختر ورزشکار اوزی، متنی را امضا و برای انتشار ارسال کردند. آنها در این متن تاکید کرده‌اند که «واکنش آن عده را که همراه با عبارت‌های نامناسب بود و از سوی برخی افراد هدایت می‌شد، به هیچ وجه مورد پذیرش و موضع خود نمی‌دانیم.»

متن کامل را در ادامه می‌خوانید:

به نام دوست
گرامی می‌داریم یاد و خاطره‌ی سردار عزیز و پرافتخاری که فرمود همه‌ی دختران ایران، دختران من و شما هستند. این سخن و این نگاه او بود که در قلب‌ها محبوبش کرد و یک ملت به احترامش به پا خاستند. گراش که در جنوب استان فارس به عنوان یک مروارید می‌درخشد، باید پرچمدار نگاه سلیمانی باشد. باید ارکان و اجزای این شهر به گونه‌ای عمل کند که آغوشش به روی همه باز باشد و همسایگان از همجواری با ما لذت ببرند و حسن همجواری‌مان زبانزد این سرزمین باشد.

اما متاسفانه در روزهای گذشته شاهد عکس‌العمل و واکنش نامناسبی از سوی برخی نسبت به اقدام یک دختر ورزشکار اوزی که در روز تولدش و به مناسبت ۱۸ سالگی، فاصله ۱۸ کیلومتری بین گراش و اوز را دوید، بودیم که موجب دل‌آزرده شدن آن دختر و مردمان خوب اوز شد.
اقدامی که این دختر جوان و ورزشکار اوزی انجام داد، اگر از مراسمات هفته وحدت اثرش بیشتر نبود، کمتر نبود. این اقدام جالب و مبتکرانه‌ی وی به قدری زیبا بود که بسیاری از اهالی فرهنگ و دغدغه‌مندانِ هویت و وحدت از آن استقبال کردند. جای داشت آن عده نیز از این اقدام استقبال می‌کردند و با آغوش باز و با همان نگاه و رفتار سردار عزیزمان به او خوش‌آمد و آفرین می‌گفتند و بعد اگر دغدغه‌ای داشتند، با روی خوش به او منتقل می‌کردند؛ کما اینکه دستور دین اسلام که منادی وحدت و مهربانی است نیز همین می‌باشد.

ما جمع کثیری از مردم و جوانان شهر گراش خطاب به آن خواهر عزیزمان و به مردمان عزیز و مهربان اوز که سال‌های سال علیرغم تفاوت مذهب با یکدلی و همرنگی زندگی کرده‌ایم‌، عرض می‌کنیم واکنش آن عده را که همراه با عبارت‌های نامناسب بود و از سوی برخی افراد هدایت می‌شد، به هیچ وجه مورد پذیرش و موضع خود نمی‌دانیم. ما بیانیه‌ی آنان را خلاف وحدت شیعه و سنی که مورد تاکید رهبری است می‌دانیم و مانع از تحقق زندگی زیبای مردم همسایه‌ی دو شهر می‌دانیم.
گراش و اوز تا ابد در کنار هم می‌مانند و هیچ بهانه‌ای باعث جدایی ما نمی‌شود.

📌اسامی امضاکنندگان را در سایت پندری ببینید و در صورت تمایل، اسم خودتان را در بخش نظرات اضافه کنید.

امیرحسین نوبهار
محسن مهرابی
مسعود غفوری
صادق نوروزی
محمدحسن جعفری
محمد خواجه‌پور
عارفه فردوسی
مریم نوبهار
عارفه عبداللهی
فاطمه حسین‌نژاد
فاطمه یحیی‌پور
نرگس اسدی
عطیه متین
زهرا جهانسوزی
شیدا شرقی
علی‌اصغر اندیشه
حامد عبداللهی
مرصاد افشار
جلال ایزدی
سعید شادمان
علی افشار
هادی افشار
محمود علیپور
صادق حاجی‌پور
مجید ملکی
علی رایگان
کمیل باقرپور
علیرضا قاسمی
علی محیایی
غلامرضا آرمان‌مهر
یونس محسنی
مجتبی امانی
محمد شیروان
صادق محمدیان
ابوالحسن حسینی
علی میرزمانی
محمد حاجی‌نژاد
علی‌اکبر زمانی
محمدرضا آذرآیین
ایوب افشار
زهره صمیمی
فاطمه امانتی ناجی
فائزه آزاد
فریبا آزاد
مریم آزاد
زینب دل‌پیشه
مهسا فروزان
ریحانه رهنورد
حوریه رحمانیان
فریده دلاوران
هیلدا ابراهیمی
حکیمه رحمانیان
طیبه جعفریان
فاطمه فردوسی
سارا محمدنژاد
فاطمه محمدپور
لیلا مدرسی
فاطمه حاجی‌زاده
شقایق انصاری
مینا جباری
هیات دوچرخه‌سواری شهرستان گراش

[افرادی که تمایل دارند این متن را امضا کنند، می‌توانند در بخش نظرات با نام خودشان کامنت بگذارند.]

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2695

۳۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: