گنجشکان بومی، بلای جان مزارع گراش

هجوم پرندگان مزاحم به نام گنجشک بومی به بخشی از مزارع گراش سبب خسارت و مشکل برای کشاورزان شده است. جهاد کشاورزی به مزرعه‌داران توصیه کرده برای جلب توجه این پرندگان و خسارت کمتر به محصولات، اطراف زمین کشاورزی ارزن بکارند.

پندری: هجوم پرندگان مزاحم به نام گنجشک بومی به بخشی از مزارع گراش سبب خسارت و مشکل برای کشاورزان شده است. جهاد کشاورزی به مزرعه‌داران توصیه کرده برای جلب توجه این پرندگان و خسارت کمتر به محصولات، اطراف زمین کشاورزی ارزن بکارند.

حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش: هر ساله در چنین فصلی، گنجشک‌های بومی به مزارع هجوم می‌برند. ولی متاسفانه در شرایط آب و هوای گرم و خشک امسال، میزان هجوم و خسارت پرندگان نیز مثل سایر آفات دوچندان شده است. بهترین راه مبارزه با این نوع گنجشک‌ها حضور مستمر کشاورزان در مزارع است.

مرادی با اشاره به اینکه کشت ارزن نیز یکی از راه‌های مقابله با این نوع آفت است، افزود: گنجشک‌ها به ارزن علاقه زیادی دارند. به کشاورزان توصیه می‌شود در صورت نداشتن مشکل کم‌آبی در حاشیه مزارع خود جهت جلب پرندگان قطعه زمینی کوچکی را به کشت ارزن اختصاص داده تا از این طریق میزان خسارت ناشی از هجوم پرندگان در کشت اصلی کمتر شود.

احسان زاهدی مسئول اداره تولیدات گیاهی شهرستان گراش نیز گفت: استفاده از مترسک، ایجاد صدا در مزارع با استفاده از قوطی‌های حلبی و همچنین کاربرد دستگاه‌های بمب صوتی در مزارع، می‌تواند باعث ترسانیدن و فراری دادن پرندگان از اطراف مزرعه شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2815

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: