به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی فرماندرای، مجید غلامپور فرماندار گراش در آیین راه اندازی این طرح، گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمدهای از خدمات بخش دولتی را ارائه میدهند که هدف آنها تسهیل دریافت خدمت از سازمانهای عمومی و کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاههای اجرایی است.
مجید غلامپور افزود: واگذاری خدمات دستگاههای اجرایی به دفاتر پیشخوان، گامی مؤثر در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و ارتقاء سلامت اداری است و این مهم موجب کاهش سفرهای درون شهری و مراجعه شهروندان به دستگاههای دولتی خواهد شد
وی گفت: با راه اندازی این دفتر دیگر مردم روستای فداغ نیازی به مراجعه مستقیم به اداره پست مرکز شهرستان ندارند.
فرماندار گراش اضافه کرد: با بهره برداری از این دفتر زمینه اشتغالزایی ۵ نفر فراهم و تعداد دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان به ۷ دفتر رسیده که در حال حاضر ۴ دفتر در نقاط شهری و ۳ دفتر در نقاط روستایی قرار دارد و مراحل ثبت و راه اندازی دو دفتر در شهر گراش، دو دفتر در بخش ارد و یک دفتر در روستای خلیلی در حال پیگیری است
عابدین ابولی بخشدار مرکزی گراش با اشاره به توسعه متوازن روستاهای این بخش گفت: برون سپاری خدمات دولتی و ایفای نقش بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در جهت تکریم شهروندان و رفاه و آرامش آنان از اهداف مهم راه اندازی این طرح در روستای فداغ است که در آینده توسعه خواهد یافت
شاکر آشفته رئیس اداره پست شهرستان گراش با اشاره به خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان دولتی و بخش عمومی غیردولتی گفت: با هدف دسترسی آسان تمامی مردم به خدمات دستگاههای اجرایی به خصوص در مناطق روستایی و محروم، جلوگیری از تردد مردم به شهر و ادارات و افزایش نقاط دسترسی به خدمات، توسعه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی روستایی در شهرستان در دستورکار قرار گرفته است
وی افزود: این دفتر علاوه بر خدمات پستی و ارتباطی، زمینه لازم جهت ارائه خدمات سایر سازمانهای دولتی مانند اداره ثبت احوال، مخابرات، بیمه و…را نیز در آینده فراهم خواهد کرد.