اسماعیل‌آباد گراش نه برق دارد نه مدرسه

مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در اسماعیل‌آباد گراش برگزار شد. این مراسم به همت هیات رأیت‌العباس گراش برگزار شد که بهانه‌ای برای شنیده شدن صدای اهالی این روستا شده است. «نداشتن کد آبادی و شورا»، «نبود برق» و «نبود مدرسه» عمده مشکل این روستا است.

به گزارش پندری، امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۰، همزمان با شهادت امام رضا(ع)، مسئولین هیات رأیت‌العباس گراش، با سخنرانی حجت‌الاسلام فخاری و مداحی ابوالفضل رزمان مراسم خود را در این روستای محروم برگزار کردند.

حجت‌الاسلام فخاری سخنران این مراسم بود. او در خصوص شروع ساخت این مسجد و حسینیه امام رضا(ع) در این روستا گفت: «جرقه‌ی اولیه‌ی ساخت این مسجد در یک جمع دوستانه و با مبلغ ناچیز ۱۴۰ هزار تومان بود. الآن با کمک خیرین گراشی، این مسجد تا به این مرحله پیش رفته و باز هم نیازمند کمک خیرین برای تکمیل این بنا هستیم.»

او به مشکلات روستا هم اشاره کرد و گفت: «این روستا مدرسه ندارد. فونداسیون مدرسه ریخته شده اما خیرین و مدرسه‌سازها که علاقمند به کار خیر در موضوع علم‌آموزی هستند، می‌توانند به ساخت این بنای آموزشی کمک کنند. ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی یک مسئله‌ی بزرگی است چون محل تحصیل نیست.»

یکی از اهالی روستا هم به پندری گفت: «ما برای ساخت این مدرسه به آموزش و پرورش گراش هم رفته‌ایم و پیگیری کردیم. اما به ما گفتند خودتان بسازید، ما معلم و امکانات را تامین می‌کنیم. برخی بچه‌های ما برای تحصیل می‌روند کسرالدشت، بعضی‌ها هم می‌روند شمس‌آباد. تازه با پیاده هم می‌روند.»

پیگیری اهالی اسماعیل‌آبد برای برق نیز کارساز نبوده. آن‌ها می‌گویند: «ما رفته‌ایم فرمانداری برای پیگیری برق. می‌گویند شامل شما نمی‌شود. به ما کد آبادی هم نداده‌اند. می‌گویند منتظر کد هستیم که بعد بتوانیم کاری انجام بدهیم. مسئولی به ما گفت چون کسرالدشت نزدیک است، بروید آنجا زندگی کنید. آخر این حرف است که به ما گفته شود؟ ما اینجا زندگی داریم.» لازم به ذکر است که این روستا شورا هم ندارد.

با توجه به اینکه مسیر این روستا به میدان تیر نیز می‌رسد، اهالی با نیروی انتظامی نیز صحبت‌هایی داشته‌اند که برق را به روستا برسانند. البته اسماعیل‌آباد از برق و گاز نیز محروم است.

این روستا که به روستای محبین امام رضا(ع) معروف است، یک کیلومتری فرعیِ جاده‌ی کسرالدشت قرار دارد. اسماعیل‌آباد به گفته‌ی خود اهالی ۱۵ خانوار و بیش از ۶۰ نفر جمعیت دارد. علت نامگذاری این روستا به این نام نیز به خاطر وجود چشمه‌ای در یکی از تنگه‌های این روستا به نام «اسماعیل» است.

حجت‌الاسلام فخاری در پایان صحبت‌های خود گفت: «متاسفانه توی این شهر ما همیشه باید دست‌مان جلوی خیرین دراز باشد. خیرین هم لطف کنند نه به خاطر این مردم، به خاطر رضای خدا کمک کنند که باعث پیشرفت و ترقی این روستا شود. شما هم اگر کسی را می‌شناسید زبان خیر بگذارید.»

هیات رایت‌العباس گراش که مسئولیت آن به عهده‌ی حسین فولادی و علی‌اکبر نوبهار است، چند سالی می‌شود که برنامه‌های عزاداری و پخت خود را در روستاهای محروم شهرستان برگزار می‌کنند تا به همین بهانه، بخشی از مشکلات مردم به گوش مسئولین و خیرین برسد.

ده روز پیش نیز، این هیات مراسم اربعین خود را در روستای کسرالدشت برگزار کرده است. «خبر در پندری»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5149

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: