کلاهبرداری ۵٠ میلیاردی در گراش

یک نفر که با وعده‌های دروغین اقدام به جذب سرمایه‌های شخصی نزدیک به ۲۵۰ نفر کرده بود، روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، در گراش بازداشت شد.

یک نفر که با وعده‌های دروغین اقدام به جذب سرمایه‌های شخصی نزدیک به ۲۵۰ نفر کرده بود، روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، در گراش بازداشت شد.

سعید کشاورز دادستان عمومی و انقلاب گراش در گفتگو با هفت‌برکه در مورد شیوه کار این فرد گفت: «این فرد کارمند سابق و غیر بومی دانشکده علوم پزشکی گراش است که با جلب اعتماد همکاران خود در بیمارستان سرمایه آن‌ها را با وعده سودهای بالا به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس جذب می‌کرد.»

دادستان گراش در مورد اتهام این فرد گفت: «با توجه به این که بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این پرونده چرخش مالی وجود داشته است، این فرد از سوی دادستانی به اخلال در نظام اقتصادی متهم شده است و پرونده به جز شکایت تعداد زیادی شاکیان خصوصی، از نظر عمومی نیز در درست بررسی است.»

کشاورز در مورد تعداد شاکیان این پرونده گفت: «در حال حاضر ۲۸ نفر اقدام به شکایت کرده‌اند. اما با توجه به اعترافات اولیه متهم و اسناد به دست آمده احتمالا تعداد شاکیان که از اقشار مختلف به ویژه پزشکان و کادر درمان هستند، به حدود ۲۵۰ نفر خواهد رسید. افرادی دیگری که سرمایه‌های خود را به این فرد سپرده‌اند نیز می‌توانند برای طرح شکایت به دادگستری گراش مراجعه کنند.»

دادستان گراش ضمن هشدار به شهروندان در مورد سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی گفت: «مواردی که افراد با فریب، وعده کسب سود خارج از عرف می‌دهند به طور یقین به کلاهبرداری منتهی خواهد شد. در سال‌های گذشته نیز پرونده‌های مشابه‌ای در شهرستان وجود داشته است که افراد با طمع و به دنبال کسب سودهای بالا، سرمایه‌های زندگی خود را از دست داده‌اند.»

دادستان گراش در مورد فعالیت در بورس گفت: «فعالیت اقتصادی در بورس نیازمند دانش اقتصادی و تخصص است. افراد فریب سراب سودهای کلان را نخورند و پول و سرمایه خود که با زحمت و کار به دست آورده‌اند به آسانی در اختیار افراد دیگر برای بورس‌بازی قرار ندهند. این موارد نه تنها به اقتصاد ملی کمکی نمی‌کند بلکه موجب اخلال در نظام اقتصادی و در نهایت آسیب به معیشت خود مردم می‌شود.»

دادستان گراش با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در پرونده‌های اقتصادی گفت: «در مبارزه با مفسدین و اخلال گران در نظام اقتصادی قاطع هستم و مبارزه با فساد اقتصادی را یک گام اساسی برای تحقق عدالت می‌دانیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2698

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: