اگر بودجه باشد؛

تکمیل تونل بالنگستان ۲ سال دیگر طول می‌کشد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از شروع پوشش بتنی سقف و دیوار تونل بالنگستان خبر داده است. او می‌گوید: «اگر اعتبارات تزریق شود، ماهانه ۴۰ متر پوشش بتنی تونل انجام خواهد شد.» با یک حساب کتاب ساده، اگر بودجه باشد، حداقل ۲۱ ماه طول می‌کشد تا بتن‌ریزی تونل تمام شود.

به گزارش پندری، با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده برای تکمیل تونل خلیج فارس، طی دو مرحله ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است و به گفته نماینده پیگیری‌ها برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر ادامه دارد.

البته ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، حسین‌زاده در بازدیدی که به همراه رضایی، رئیس کمیسیون عمرانی مجلس گفته بود که اگر همه‌چیز خوب پیش برود، پروژه تا دو سال دیگر تکمیل خواهد شد. عملیات احداث تونل بالنگستان سال ۹۰ شروع شده است. و به نظر می‌رسد تونل در ۱۵ سالگی‌اش به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان مهندس حسن شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستان از شروع اجرای عملیات لاینینگ در تونل شهداى خلیج فارس خبر داد.

شبانى اظهار کرد: هم اکنون عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) تونل شهداى خلیج فارس آغاز شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته و در صورت تزریق اعتبارات، ماهانه حدود ۴۰ متر لاینینگ کامل در این تونل صورت خواهد گرفت تا جداره‌هاى تونل براى پایدارسازى تمکیل شود.

وى افزود: تونل شهدای خلیج فارس به طول ٨۶٠ متر در حدفاصل شهر ارد به فداغ بر روی گردنه بالنگستان واقع شده است و با بهره‌برداری از این تونل گردنه صعب العبور بالنگستان حذف و حدود ١٣ کیلومتر از مسیر کاهش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات حفاری و کف برداری تونل به طور کامل به اتمام رسیده و هم اکنون با شروع عملیات لاینینگ ۶۶ متر آرماتورگذارى کل مقطع توسط پیمانکار صورت گرفته که از این میزان ٣٠ متر لاینینگ در آن به صورت کامل انجام شده است.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12853

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: