همکاری هیئات ورزشی و آموزش و پرورش برای کشف استعداد ورزشی دانش‌آموزان

نشست هم‌اندیشی مسئولان آموزش و پرورش و هیئات ورزشی شهرستان گراش، ۱۹ دی ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات آ.پ گراش برگزار شد. «شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان» مهم‌ترین هدف این جلسه بود.
به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی آ.پ گراش، محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ، محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان، مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، یعقوب وفایی‌فرد، کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت، امیر جهانسوزی، مدیر مجموعه ورزشی الزهرا(س)، مریم فعلی، معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان و رؤسا و نواب رئیس هیئات ورزشی در جلسه حضور داشتند.

مهرداد بدیع‌زادگان معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آ.پ، شروع‌کننده‌ی جلسه بود. او گفت: «ما بر این باور هستیم که یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، گسترش هر چه بیشتر ورزش است. و در کنار این، ما به دنبال استعدادیابی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی نیز هستیم.»

معاون پرورشی اضافه کرد: «ما در آموزش و پرورش قصد داریم بروکراسی اداری را کم کنیم تا حضور متخصصین حوزه ورزشی در کنار دانش‌آموزان باعث پرورش استعدادهای ورزشی آن‌ها شود.»

دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش دومین سخنران بود. او گفت: «دانش‌آموزان در دو سه سال اخیر عملا درگیر کرونا بودند و به لحاظ سلامتی و ورزشی ضعیف شدند و بدن‌شان افت کرده‌ است. دستور کار ما این است که مدرسه‌ها شاداب‌سازی شود و یکی از روش‌های آن‌ موضوع ورزش است.»

مدیر آ.پ ادامه داد: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش، گسترش ورزش همگانی است. در واقع به نوعی باید همه را با ورزش درگیر کنیم. همزمان شناشایی استعداد نیز داریم که دانش‌آموز را برای ورزش‌های قهرمانی آماده کنیم.»

فرجی اضافه کرد: «شعار من این است که یک گراشی همیشه نصف تنه‌اش ورزشی است. در واقع کمتر گراشی داریم که در یک حوزه ورزشی تمرکز نداشته باشد.»

دکتر فرجی به دیدار با وزیر و حضور مدیر کل نوسازی استان فارس نیز اشاره کرد. او گفت: «در حضور وزیر و مدیرکل نوسازی هم بحث ورزشی آموزش و پرورش را مطرح کردیم. از هیات‌ها و رییس اداره ورزش و جوانان می‌خواهم اول استعدادیابی کنید.»

یعقوب وفایی‌فرد، کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت آ.پ نیز در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما مجموعه‌های ورزشی داریم که می‌توانیم برای پرورش استعدادها از آن استفاده کنیم. مجموعه ورزشی الزهرا(س)، سالن اسدنژاد، سالن ولایت و فضای مدارس مجموعه‌هایی است که برای همکاری با هیئات ورزشی می‌توانیم همکاری کنیم. ما میزبانی برخی مسابقات ورزشی را به مدارس دادیم که آن‌ها هم درگیر شوند فقط توی باشگاه برگزار نشود.»

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش گراش در حوزه‌ی ورزشی، به مراحل پایانی امضای تفاهم‌نامه‌ بین آ.پ و ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: «تفاهم‌نامه‌ی بین ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در مراحل پایانی آن هستیم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف با همدیگر همکاری کنیم.»

در ادامه هیئات ورزشی و مسئولان آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات ورزشی هم‌فکری و تبادل‌نظر کردند.

ابتدای این برنامه از تلاش‌های محسن افشار، کارشناس سابق تربیت‌بدنی و سلامت و مدیر مجموعه ورزشی الزهرا تجلیل شد.

عکس‌های این جلسه را در سایت آموزش و پرورش گراش ببینید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10693

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: