برای واگذاری خط تلفن به مناطق جدید ۱۰۰ متقاضی لازم است

فیبر نوری برای تلفن‌های جدید

پندری: ساکنین مناطق تازه‌تأسیس شهر برای دسترسی به تلفن ثابت به مخابرات مراجعه می‌کنند، اما مخابرات می‌گوید توسعه خط تلفن با کابل مسی منسوخ شده و خطوط جدید بر بستر فیبر نوری ارائه می‌شود.

شهرزاد شریفی، رئیس اداره مخابرات شهرستان گراش در گفت‌وگو با پندری، از برنامه جدید مخابرات برای توسعه خطوط تلفن ثابت می‌گوید.

شریفی می‌گوید موضوع گسترش خطوط تلفن را از استان پیگیری کرده است. نتیجه‌ی این پیگری‌ها این بوده: «بهترین انتخاب، توسعه شبکه بر بستر فیبر نوری از اداره مخابرات تا داخل منازل مشترک است که انتقال تلفن و دیتا را با سرعت بسیار بالا و پایداری عالی انجام می‌دهد.»

اما مردم مناطق تازه‌تأسیس شهر باید چه کار کنند؟

شریفی در پاسخ می‌گوید: «حدود ۱۰۰ نفر باید در یک منطقه متقاضی خط تلفن ثابت باشند تا برای مخابرات مقرون به صرفه باشد. پیشنهاد می‌کنیم در هر منطقه یکی دو نفر به عنوان نماینده ابتدا افراد متقاضی را شناسایی کنند و بعد با مراجعه با مخابرات یک تفاهمنامه امضا می‌کنیم.»

جانشین رئیس مخابرات گراش می‌گوید: «اجرای این پروژه منوط به امضای تفاهم‌نامه بین شرکت مخابرات و متقاضیان هر منطقه می‌باشد.»

هزینه‌های پرداختی چقدر است؟

او درباره هزینه‌های هر خط تلفن ثابت می‌گوید: «بابت هزینه مودم و فیبرکشی داخل ساختمان به ازای هر خط ۲.۵ میلیون تومان علی‌الحساب از متقاضیان دریافت می‌شود. یک هزینه هم بابت حفاری است که امیدواریم با همکاری شورای شهر این هزینه را از روی دوش مردم و متقاضیان برداریم.»

هزینه ماهانه: مکالمه + اینترنت حدود ۱۲۲ هزار تومان

شریفی درباره هزینه ماهانه این خطوط هم می‌گوید: «هزینه ماهانه خط تلفن حداقل ۱۲ هزار تومان بابت مکالمه است و حداقل ۱۱۰ هزارتومان بابت اینترنت FTTH که از سرعت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11936

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: