جای خالی شهرستان‌های جنوب فارس در طرح جهش مسکن

از روز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ ثبت نام متقاضیان برای واحدهای طرح تولید و تامین مسکن در ۳۱ استان و ۴۶۶ شهر در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir آغاز شده است. نکته قابل توجه، نبود اسامیِ هیچ‌یک از شهرستان‌هایِ حنوبی استان فارس در این طرح می‌باشد.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی تا ۳۰ مهر بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند. محدودیتی برای نام‌نویسی وجود ندارد و حداقل تا یک ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

در استان فارس نام ۲۴ شهر که تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن انجام شده معرفی شده که نام چهار شهرستان حوزه‌ی انتخابیه بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

در استان فارس ۲۴ شهرِ اقلید، صفاشهر، فراشبند، قیر، نورآباد، آباده، ارسنجان، بوانات، جهرم، کازرون، استهبان، ایزدخواست، حاجی آباد، دبیران، شهرپیر، شهر صدرا، صغاد، قادرآباد، مصیری، اردکان، بهمن، خشت، دژکرد و سده برای این طرح معرفی شده است.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن حائز امتیازات قانون جهش تولید مسکن می‌شوند یا خیر؟ گفت: تمام افرادی که در طرح‌های حمایتی قبل ثبت‌نام کردند، هرگونه مزیتی که در قانون جهش تولید مسکن ایجاد شود، مشمول آنها نیز خواهد شد.

وی درباره زمان احتمالی بهره‌برداری از واحدهای مسکونی قانون جهش تولید مسکن، اعلام کرد: پیش‌بینی این است که بعد از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا ۲ سال صرف زمان ساخت خواهد شد، مشروط بر آنکه آورده متقاضیان در زمان مقرر، به حساب سازندگان واریز شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس شبانی مدیر کل این اداره گفته: « متقاضیانی که شهر مورد تقاضای آن ها در این دوره از ثبت نام در لیست شهرها نیست باید منتظر باشند تا اراضی در شهر مورد تقاضای آن ها نیز تامین شود.»

🔺مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: «محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و طی یک ماه امکان ثبت‌نام در سامانه جهش تولید مسکن به نشانی (saman.mrud.ir) وجود دارد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5406

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: