انصراف فرهاد حسین‌شیری از انتخابات

فرهاد حسین‌شیری از حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس انصراف داد تا تعداد داوطلبان گراشی به ۶ نفر کاهش یابد. او می‌گوید انصرافش دلایل شخصی دارد.

به گزارش پندری، فرهاد حسین‌شیری، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از انصراف خود از رقابت‌های انتخاباتی خبر داد. او متولد ۱۳۶۶ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است و ثبت‌نام در انتخابات مجلس را باید جدی‌ترین کنش سیاسی و اجتماعی او دانست.

حسین‌شیری در گفت‌وگو با پندری، درباره دلیل انصراف از انتخابات گفت: علت انصراف بنده یک سری مسائل و مشکلات شخصی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع شخص خاصی انصراف داده است نیز اظهار داشت: این انصراف به نفع مردم گراش است و به نفع شخص و جناح خاصی کناره‌گیری نکرده‌ام.

وی متن بیانیه‌ی انصراف خود را نیز در اختیار پندری قرار داد. تاریخی که انتهای این بیانیه ثبت شده ۲۵ آذر ۱۴۰۲ است و نشان می‌دهد وی حداقل ۸ روز پیش انصراف خود را قطعی کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده: اینجانب با مشورت نهایی با بزرگان و دوستان و در نظر گرفتن همه جوانب امر‌ و در راستای اکرام و احترام به مردمی که نسبت به حقیر حسن ظن فراوان داشته و اعتماد ورزیده‌اند، از صحنه انتخابات اعلام کناره‌گیری نمودم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اینجانب انصراف خود از نامزدی در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی را نه پایان راه فعالیت سیاسی و اجتماعی خود، بلکه فتح بابی برای نهادینه شدن گفت‌وگوی بیشتر میان فعالان اجتماعی و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی منطقه‌ای در جهت اتحاد عمیق‌تر و همچنین پیگیری مطالبات فراگیر مردمی و فارغ از تمرکز بر جغرافیای تصنعی منطقه‌ای می‌دانم.

حسین‌شیری در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده: مردم خوشنام و بامرام این منطقه شریف باید از انتخاب‌های تنگ نظرانه و محدود به نگاه جغرافیایی خاص عبور کرده و دوم اینکه با نگاهی بلند و توسعه یافته به متعهدترین و متخصص ترین کاندیدای در صحنه، اقبال خود را نشان دهند تا رهاورد این اندیشه‌ی سترگ، آبادانی این منطقه بزرگ باشد.

متن کامل بیانیه در انتهای پیام بخوانید.

پیش از این جواد اسدی، دیگر داوطلب گراشی، انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرده بود.

اکنون قاسم فرسوده، علی عظیمی، احمد حسن‌نژاد، محمد ناصری، داریوش سپاده و مهدی دژآباد ۶ داوطلبی هستند که از گراش در رقابت‌های انتخاباتی حضور دارند.

طبق زمانبندی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۱۵ دی‌ماه نتیجه تایید، عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت توسط فرمانداری به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

متن کامل بیانیه حسین‌شیری را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین هم لاماناتهم و‌ عهدهم راعون ..

مردم شریف شهرستان های لارستان ، خنج، گراش، اوز و جویم

سلام علیکم

ضمن تشکر و سپاس فراوان از همه فرزانگان و فرهیختگان نامداری که در طی ماههای گذشته جهت حضور و نامزدی اینجانب در انتخابات شورای اسلامی شهرستان های پنج گانه جنوب فارس نهایت ابراز حمایت خالصانه و اظهار محبت صادقانه خود را مبذول نمودند، باستحضار می رساند با مشورت نهایی با بزرگان و دوستان و در نظر گرفتن همه جوانب امر‌ و در راستای اکرام و احترام به مردمی که نسبت به حقیر حسن ظن فراوان داشته و اعتماد ورزیده‌اند، از صحنه انتخابات اعلام کناره گیری نموده و از همه دوستان شفیق و همشهریان صدیقم خواهشمندم بر اساس منهج پرافتخار رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و نقشه راه ترسیم شده توسط سکان‌دار کشتی انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ، مدظله‌العالی، با انتخابی آگاهانه و حضوری باشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و با تحقق مشارکتی حداکثری و سربلندی در آزمون الهی پیش رو، در روند توسعه و آبادانی متوازن شهرستان های لارستان، خنج، گراش ، اوز و جویم هم مجاهدانه سهیم شوند تا ان شالله با این حضور پربهجت و تداوم مشارکت اجتماعی و سیاسی نخبگانی شایسته ی تکریم، شاهد آبادانی بیش از پیش شهرستان های کهن و نوبنیاد و مناطق تابعه آنها باشیم.

از تلاش های مجدانه و‌ خالصانه اعضای محترم هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعضا محترم شورای نگهبان قانون اساسی جهت فراهم نمودن تمهیدات حضور شورآفرین شهروندان در پای صندوق های رای نیز کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم.

لازم به ذکر است که اینجانب انصراف خود از نامزدی در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی را نه پایان راه فعالیت سیاسی و اجتماعی خود، بلکه فتح بابی برای نهادینه شدن گفتگوی بیشتر میان فعالان اجتماعی و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی منطقه ای در جهت اتحاد عمیق تر و همچنین پیگیری مطالبات فراگیر مردمی و فارغ از تمرکز بر جغرافیای تصنعی منطقه ای می دانم و امیدوارم به دعای صالحان و همت نیکان، مسیر مطالبه گری از مدیران و پیگیری حقوق مردمان، پس از انتخابات نیز همچنان و بلکه بیش از پیش تداوم داشته باشد.

در پایان، توجه همه مشتاقان آبادانی مام میهن و اعتلای نظام عزیزتر از جان را به دو نکته بنیادین جلب می‌کنم:

اول اینکه، مردم خوشنام و بامرام این منطقه شریف باید از انتخاب‌های تنگ نظرانه و محدود به نگاه جغرافیایی خاص عبور کرده و دوم اینکه با نگاهی بلند و توسعه یافته به متعهدترین و متخصص ترین کاندیدای در صحنه، اقبال خود را نشان دهند تا رهاورد این اندیشه ی سترگ، آبادانی این منطقه بزرگ باشد.

قطعا فایق آمدن بر کاستی های اجتماعی و ضعف های فراوان اقتصادی کشور و حل معضلات منطقه‌ای، نیازمند تقنینی ارجمند و قانونگزارانی توانمند در حوزه های داخلی و بین المللی بوده که این مهم با برگزیدن افراد اصلح در اجماعی به گستره ایران قطعا ممکن و میسور خواهد بود.

ان شاءلله

رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا

فرهاد حسین‌شیری

بیست وپنجم آذر ماه یک هزار و چهارصد و دو هجری شمسی

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12995

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: