دغدغه های گراشی ها به گوش مدیر کل استانداری فارس رسید

جلسه نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان گراش با حضور دکتر قناعتی، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، صبح روز سه‌شنبه، ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. «محدوده لار و گراش»، «عدم انتخاب بانوان در پست‌های کلیدی»، «ارتقای فداغ» و «اتباع بیگانه» مهم‌ترین عناوین مطرح شده بود.

 

جلسه نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان گراش با حضور دکتر قناعتی، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، صبح روز سه‌شنبه، ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. «محدوده لار و گراش»، «عدم انتخاب بانوان در پست‌های کلیدی»، «ارتقای فداغ» و «اتباع بیگانه» مهم‌ترین عناوین مطرح شده بود.

پس از عرض خوش آمد به حضار از سوی فرماندار و امام جمعه گراش، تریبون به دست مردم داده شد تا دغدغه‌های فرهنگی و سیاسی خود را مطرح کنند.

دکتر امیر حمزه مهرابی، عضو سابق هیات علمی دانشگاه شهید محلاتی قم، اولین نفری بود که بحث محدوده گراش را در جلسه مطرح کرد. او با بیان اینکه دسترسی مرکز شهرستان به توابع طوری است که باید از دو شهرستان دیگر عبور کرد، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر محدوده شهرستانی شد.

او همچنین از عدم حمایت مسئولان دولتی از مدیران ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی پس از انتخاب به عنوان ریاست جمهوری گله کرد و خواهان همکاری بیشتر مسئولین با آن‌ها شد.

معصومه بهمنی، کارشناس امور بانوان فرمانداری گراش، دومین نفر بود که به پشت تریبون رفت.

او از عدم انتصاب بانوان در پست‌های کلیدی مدیریتی در شهرستان گلایه کرد و خواهان افزایش نقش‌آفرینی بانوان در مدیریت شهرستان شد.

بهمنی مورد دیگری نیز در حمایت از بانوان مطرح کرد و آن، نبود دانشگاه فرهنگیان مختص بانوان در گراش بود. با توجه به حساسیت خانواده‌های گراشی نسبت به حضور دخترانشان در دانشگاه‌های خارج از شهر، بهتر است دانشگاه فرهنگیان در گراش دایر شود.

دکتر عبدالهی، ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش نیز گراش را به عنوان قطب پزشکی جنوب و دارای مردمانی غیور، شهید پرور و سخاوتمند به مدیرکل امور سیاسی استانداری معرفی کرد.

او نیز با اشاره به عدم تعیین محدوده شهرستان، خواستار تعیین تکلیف و کمک هرچه بیشتر دولت به مردم گراش شد که در پایان با تشویق حاضرین روبرو شد.

مرتضی هوشیار، عضو شورای فداغ، یکی دیگر از اشخاصی بود که به نمایندگی از مردم، دغدغه‌های آن‌ها را در جلسه مطرح کرد. او از مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، خواستار ارتقا دهستان فداغ به بخش شد.

او با اشاره به اینکه تحرکاتی در استانداری صورت گرفته که فداغ از گراش جدا شده و از توابع بیرم شود، گفت: ما به هیچ عنوان دوست نداریم از گراش جدا شویم و به عنوان یکی از توابع بیرم معرفی بشویم.

محمد خواجه‌پور، مدیر پایگاه خبری هفت برکه، آخرین فردی بود که تریبون در اختیار او قرار گرفت.

خواجه‌پور ابتدا مسئله فداغ را مطرح کرد و گفت: در گراش کسی مخالف ارتقا فداغ نیست و گیر‌های اداری برای ارتقا فداغ باید رفع شود.

محدوده گراش، دومین موضوع خواجه‌پور بود که برای بار چندم در جلسه مطرح شد. محدوده در گراش، زخمی است که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود.

او همچنین از نگاه حذفی برخی مسئولین حال حاضر شهرستان در سطوح مختلف مدیریتی گله داشت و گفت: در سال‌های اخیر این امر در شهرستان تشدید شده و نباید اینگونه باشد.

خواجه‌پور صحبت‌های خود را با حضور نگران‌کننده اتباع بیگانه در گراش به پایان رساند و گفت: جمعیت اتباع بیگانه در شهرستان حدود ١۵ درصد است و درخواست شهرستان ممنوعه را نیز داشته‌ایم و گفتند امکان ندارد و باید در سطح ملی تصمیم گرفته شود.

صحبت‌های مدیرکل سیاسی استانداری فارس در این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10844

۱ نظر

  • خودتون هم میدونید کسی باور نمیکنه و عامل اصلی عدم ارتقا فداغ خود گراش و گراشی ها هستند با وعده های پوچ و الکی. ادارات گراش بغیر ظلم دستاورد دیگه ای برای فداغ نداشتند….

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: