آزادگان سرمشق استقامت هستند

فرماندار، امام جمعه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گراش به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن پیام‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش پندری، متن کامل پیام‌ها به شرح زیر است:

«اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود» امام خمینی(ره)

۲۶مرداد ۱۳۶۹، چشمان به انتظار نشسته ملت شاهد بازگشت غرورآفرین آزاد مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند در سال‌های مشقت و شکنجه، با وجود آلام جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را دوچندان نمایند تا در بازگشت به میهنِ ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و الگویی برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

آرامش، آسایش، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مدیون دلاوری، ایثارگری و فداکاری بزرگ مردانی است که با تأسی از مکتب اهل بیت (ع) جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با جانفشانی، کشور را از خطر معاندین مصون و محفوظ نگه داشتند و تا آخرین نفس در مقابل متجاوزان و غاصبان به سرزمین ایران مقاومت کردند.

آزادگان سرافراز، این الماس های درخشان در طول سال های سخت اسارت نه تنها روحیه دشمن را خرد کردند، بلکه با صبر و مجاهدت، تکلیف خود را به اسلام و ایران عزیز به شایستگی ادا نموده و نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند. اینجانب ضمن ادای احترام و قدرشناسی از سال‌ها مجاهدت و پایداری این دلیرمردان در دوران اسارت، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را به امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، ملت صبور و انقلابی‌مان و همه آزادگان سرزمین‌مان تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق همگان را از خدای بزرگ مسألت دارم.

سیدمحمدباقر بخشایش پور
امام جمعه شهرستان گراش


سلام و درود خدا بر رفعت نشینان بلند آزادی که در زمانه سخت اسارت لحظه‌ای در دفاع از حریت و آزادگی درنگ نکردند و نام فاخر خود را بر گستره تاریخ این سرزمین جاودان ساختند.

۲۶ مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب اسلامی حک و ماندگار شد و بی تردید ایثارگری این شهدای زنده، هیچ‌گاه از ذهن و قلب ملت قدرشناس ایران اسلامی، فراموش نخواهد شد.

دوران دفاع مقدس سرشار از فداکاری و ایثارگری اقشار مختلف مردم در دفاع از ایران اسلامی است که ایستادگی و رشادت آزادگان بزرگوار از نقاط برجسته این دوران محسوب می شود.

بی شک آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران هستند که سخت ترین شرایط و شکنجه های دشمنان را با استقامت و صبوری تحمل نمودند و دشمن را به زانو درآوردند تا میهن اسلامی ما در امنیت و آرامش باشد.

اینجانب این روز خجسـته را به تمامی آزادگان ایران اسـلامی علی الخصوص آزادگان سـرافراز شهرستان گراش تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای این عزیزان که از ذخیره‌های ارزشـمند انقلاب هستند آرزوی موفقیت و سـلامتی دارم.

اصغر فرودی
فرماندار شهرستان گراش


بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردندبعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکرده ‏اند.
(سوره احزاب ؛ آیه ٢٣)

آزادگان ارزشمندترین سرمایه برای ادامه آرمان ‌ها و اهداف امام راحل و شهیدان والامقام هستند که در طول دوران دفاع مقدس با افتخار و سرافرازی از میهن اسلامی ایران دفاع کردند. ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به عنوان، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یاد آور ایامی پر از شور و شادی و معطر به حضور دوباره عزیزانی است که عطر شهیدان را با خود داشتند.

آزادگانی که اسارت دشمن را به سخره گرفته و با مقاومت پایداری تکلیف خود را به اسلام و ایران عزیز به شایستگی ادا نمودند. آزادگانی که به دنیا نشان دادند لحظه ای دست از دفاع از میهن اسلامی و خاک مقدس کشور و شرف و ناموس ایران و ایرانی برنداشته که امروز نیز این روحیه و ایستادگی در میان همه دلاورمردان ما وجود دارد که نمونه بارز آن شهید محسن حججی بود که با وجود اسارت، دشمن را به زانو در آورد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز برای همه آزادگان سرافراز کشورمان آرزوی توفیق و سلامتی کرده و برای آنها بهترین‌ها را آرزومندم.

صادق نوروز
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1264

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: