نظرم درانتصاب مدیر آ.پ همان نظر امام جمعه است / دیوار استادیوم باید عوض شود / اگر مردم بخواهند دوباره نامزد می‌شوم

نماینده مردم در مجلس در پاسخ به پندری هرگونه اختلاف بین خود و مسئولین شهرستان را رد کرد و گفت در انتصاب مدیر آموزش و پرورش نظر او همان نظر امام جمعه است. او همچنین فرماندار جدید گراش را مسئول انتصاب مدیران شهرستان دانست. حسین‌زاده یک جمله هم درباره دیوار استادیوم گراش گفت و در نهایت هم پاسخ محافظه‌کارانه‌ای به نامزدی دوباره برای انتخاب مجلس داشت.

به گزارش پندری، حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، عصر چمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱  در آغاز سومین سال نمایندگی مجلس در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران منطقه پاسخ داد. این دومین نشست خبری نماینده است. او پیش از این در آغاز دومین سال نمایندگی‌اش در جویم به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داده بود.

گفتنی است پیش از این نشست، روسای جدید دفاتر نماینده معرفی و سامانه ارتباط مردمی دفتر نماینده رونمایی شده بود.(خبر در سایت پندری)

حسین‌زاده ابتدا در سخنانی از کسانی که او را کمک کرده‌اند تشکر کرد. او گفت: «از کسانی که در این دو سال بی‌اجر و مزد زحمت کشیدند و پای کار بودند، هم در دفتر تهران و هم دفاتر شهرستانی تشکر می‌کنم. از روسای قبلی دفتر گراش، لار و اوز هم باید تشکر کنم. روسای دفاتر واقعا بی‌اجر و مزد کار می‌کنند و تمامی هزینه‌های ما را از خودرو تا کارهای خیر را خیّرین متقبل شده‌اند.از خیرین اسم نمی‌برم، چون تعداد این عزیزان زیاد است.»

نماینده مردم در مجلس شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و افزود: «در طول دوران ۳۴ ساله امامت امام جعفر صادق(ع) ایشان درباره مدیر مومن روی چند نکته تاکید داشتند. از نظر ایشان یکی از نشانه‌های مدیر مؤمن، عدالت اجتماعی و قاطعیت در عدالت است. نکته بعدی هم مسیولیت‌پذیری است. نمی‌خواهم الان این موضوع را باز کنم، اما این را باید سرلوحه خود قرار دهیم و امیدواریم ما هم بتوانیم خدمتگزار صادقی برای مردم حوزه انتخابیه باشیم.»

حسین‌زاده ادامه داد: «در آستانه سال سوم نمایندگی، سلسله برنامه‌هایی که از قبل داشتیم تا الان بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، محقق شده است. خیلی از آن‌ها از ماه‌ها پیش در حال انجام است و برخی نیز ممکن است در سال‌های بعد نتیجه آن را ببینیم.»

او از خبرنگاران هم تشکر کرد و گفت: «تشکر می‌کنم از اصحاب رسانه که یار و یاور ما بودید. این رسالتی بسیار خطیر و حساس است. حق‌گویی و مطالبه‌گری حق توسط شما یک کار بزرگ و فداکاری فرهنگی است. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند. امیدوارم همواره بتوانیم از ظرفیت‌های رسانه در آگاهی بخشی به جامعه استفاده کنیم.»

نقد کنید، تخریب نه

نماینده اشاره‌ای هم به تفاوت نقد و تخریب می‌کند و می‌گوید: «نقد و تخریب دو مفهوم متفاوت دارد که متعارض هم هستند. این تفاوت را می‌توان در ماهیت و معنا دید. نقد یا انتقاد به معنای این است که شما با یک تیغ جراحی توده‌ای را از بدن درآورید، اما تخریب مثل این است که با یک پتک به سر او بزنید. کسی با نقد مشکلی ندارد، اما وقتی وارد فضای تخریب می‌شوید باید پاسخگو باشید. منفی جلوه دادن نقاط قوت یک فرد، از نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید.»

حسین‌زاده در ادامه می‌گوید: «این جلسه قرار بود گزارش فعالیت‌های دوساله باشد که به خاطر کمبود وقت، یکی کتاب شامل گزارش فعالیت دوساله اخیر تدارک دیده شده که در اختیار اصحاب رسانه قرار داده می‌شود تا آن را انعکاس دهند.»

اختلافی بین مدیران شهرستان گراش وجود ندارد

در این نشست خبری، پندری از اختلاف نظر نماینده و برخی مسئولین در تغییر مدیران شهرستان پرسش کرد. خبرنگار پندری پرسید: با توجه به تاخیر نزدیک به ۳۰۰ روزه در تغییر فرماندار و تاخیر در تغییر رئیس آموزش و پرورش، به نظر می‌رسد شهرستان در حالت فریز قرار گرفته و این ناشی از اختلاف جنابعالی با دیگر مسئولین شهرستان است. در اینباره توضیح دهید.

حسین‌زاده در پاسخ گفت: «در شهرستان گراش اختلافی نبوده و در بحث انتصابات آن چیزی که بین نماینده و خدای خودمان است، این است که وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم؛ در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در بحث مالی. کمک به شهر و کمک به مجموعه شهرستان از قدیم‌الایام بوده و نیازی نیست نماینده بخواهد کاری کند. هر آن‌چیزی که به مصلحت شهر باشد با تحقیق و مشورت،که خصلت من از زمان حضورم در شوراست، انجام می‌دهم؛ اما تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم. آن چیزی که مد نظر داشته‌ام مصلحت شهر بوده و هیچ اختلافی نبوده است.»

نماینده به شایعات پیراموان اختلافش با امام جمعه گراش اشاره می‌کند و می‌گوید: «شما کدام امام جمعه‌ای را دیده‌اید که در ستاد تبلیغاتی حضور پیدا کند. وقتی اجماع شد ایشان در ستاد بنده حضور پیدا کردند. اختلافی که وجود ندارد هیچ، ایشان در خطبه‌های نماز جمعه تشکر کردند. آن چیزی که صلاح مردم است، ما نظر مشورتی می‌دهیم. رهبری هم ما را از دخالت در انتصابات منع کردند، اما گفتند مشورت شود.»

نظر من در انتخاب رئیس آموزش و پرورش گراش همان نظر امام جمعه است

حسین‌زاده به تغییر ریاست آموزش و پرورش هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در حوزه آموزش و پرورش هم همین است. مدتی پیش تماس گرفتند که فردا صبح معارفه رئیس آموزش و پرورش است و شب گفتند منتفی است. پرسیدم چرا؟ گفتند به دلیل مخالفت امام جمعه.» من به استاندار گفتم مگر شما نظر امامان جمعه را لحاظ نکردید؟ ما از روز اول گفتیم نظر ما با امام جمعه یکی است. گفتم نظر بنده، همان نظر امام جمعه است.»

نماینده ادامه می‌دهد: «بنابر توافقی که در جلسه فرمانداران و امامان جمعه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و استاندار انجام شد، به دلیل بحث پیوست‌های فرهنگی هر شهرستان، نقش امام جمعه در انتخاب روسای ادارات فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد نقش تاثیرگذاری است؛ این را هم نگوییم که نقش دخالتی دارند، خیر، به دلیل اینکه رئیس شورای فرهنگ عمومی هر شهر امامان جمعه هستند، ما هم به نظر آن‌ها احترام می‌گذاریم. از استان گفتند وقتی فرماندار معرفی کردند، ما فکر کردیم نظر امام جمعه هم اخذ شده است. شاید این باعث شده بود که این تصور اختلاف شکل بگیرد. در حوزه آموزش و پرورش به پاس نظر امامان جمعه و توافقی که داشتیم، نظر ما با امام جمعه یکی است.»

مسئولیت انتصابات با فرماندار است

او گفت: «من در انتصابات دخالتی ندارم، اگر هم عزیزی چیزی شنیده است بیاید از خود نماینده بپرسد. من تا دیروز فرماندار جدید گراش را ندیده بودم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. الان هم مسئولیت با خودشان است و می‌توانند هرکسی را که صلاح دیدند جابجا کنند.»

دیوار استادیوم باید به خاطر مردم عوض شود

او در ادامه به تلاش‌هایش برای شهرستان گراش اشاره کرد و گفت: «در گراش کارهای بزرگی انجام شده است که بعضاً به چشم نمیاد. کارهایی مثل تونل بالنگستان به دلیل بدهی پیمانکار قبلی، کسی شرکت نمی‌کند تا پیمانکار فعلی باید. ما میراث‌دار اشتباه گذشتگانیم. جاده چک‌چک، کد ماده ۲۳ هنوز بعد از هشت سال اخذ نشده و تا کددار نشود بودجه به آن تعلق نمی‌گیرد. اگر بخواهیم انصاف را در نظر بگیریم با بودجه‌ای که تزریق شده و بودجه‌ای که به زودی تخصیص خواهد یافت، می‌بینیم کار بسیار بزرگی انجام شده است. در حوزه بهداشت، خود مدیران دانشکده واقف هستند که چه بودجه‌های زیادی جذب شده است. همگی این‌ها با تلاش خود مدیریت دانشکده و بیمارستان و خیرین بوده است. در حوزه اینترنت و جاده‌های روستایی هم کارهای بسیار بخوبی انجام شده است. بودجه برای تکمیل مراکز بهداشت روستاهای شهرستان در حال پیگیری است. در حوزه ورزش تا دو سال آینده تاثیر آن مشهود خواهد بود. در روستاها و چمن و دستگاه سرمایش و گرمایش ورزشگاه محبی در حال انجام است و کفپوش سالن شهدا هم رسیده و عوض می‌شود. نگاه ما در بحث مجموعه ورزشی شهدای گراش این است که اول باید دیوار استادیوم به خاطر مردم عوض شود و از این ظرفیت استفاده کنیم.»

نماینده در خصوص آب و برق و گاز هم می‌گوید: «در بحث برق، آب و گازرسانی نیز کراهیا زیادی در حال انجام است. برای اولین در بحث گازرسانی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای کل حوزه انتخابیه سرمایه‌گذاری شده که برخی از آن تمام شده و برخی نیز در آستانه اتمام است. بار برق‌ر‌سانی به برخی روستاها مثل چک‌چک با حدود ۱۳ خانوار انجام شد که همینجا از مدیران برق ۵ شهرستان به خصوص مدیر برق شهرستان گراش جناب مهندس فانی تشکر می‌کنم. آسفالت معابر روستایی هم یا انجام شده یا در مرحله انجام است. بودجه محرومیت‌زدایی که برای اولین‌بار بیشترین بودجه جذب شد و بسیاری از این کارها با این بودجه در حال انجام است.»

حضور حسین‌زاده در دور بعد: اگر مردم بخواهند

حسین‌زاده، در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه‌های لارستان درباره اینکه آیا در دوره بعد مجلس شرکت خواهید کرد، گفت: «هیچ نماینده‌ای به این سوال جواب نمی‌دهد. اگر توفیق خدمت بود حتما، ولی اگر مردم نخواستند نه. من در ۱۸ سال حضورم در وزارت هیچ وقت به آن صورت پشت میز نبودم. عمری باشد و مردم بخواهند آن موقع تصمیم می‌گیریم.»

این خبرنگار درباره عدم حضور و یا صدور بیانیه حسین‌زاده برای همایش تجلی وحدت و روز لارستان پرسید. حسین‌زاده اینگونه پاسخ داد: «وحدت نه تنها شعار ما بوده بلکه در عمل نیز ثابت کرده‌ایم، من برای روز گراش هم نه حضور پیدا کردم و نه بیانیه دادم، در صورتی که برای روز لارستان به همراه امام جمعه و فرماندار، کارِ دعوت از شخصیت‌ها و چهره‌های ملی را پیگیری کردیم.»

یکی از رسانه‌های شهرستان خنج از وضعیت برق روستای کورده پرسید. حسین‌زاده در این باره گفت: «مشکلات منطقه جزو اولویت‌های ماست. به خصوص روستاها. در حوزه برق از طریق وزارت نفت ورود کردیم تا تابستان این کار انجام شود. وزارت نفت ۱۵ میلیاد تومان تجهیزات برای کورده و مجموعه‌های اطراف خریداری کرده است که درحال کار است. ولی قطعا به تابستان امسال نمی‌رسد.»

وی افزود: «اما پیگیری‌های زیادی انجام شده. همین چند روز پیش یک دستگاه ژنراتور از شمال بارگیری شد و الان در کورده وجود دارد. از کانال‌های دیگری هم درحال پیگیری هستیم تا این مشکل مرتفع شود.»

وی درباره دیگر فعالیت‌های انجام شده گفت: انقلابی در بحث ورزش در حوزه انتخابیه به وجود آمده است. در این موضوع برخی کارها انجام شده و بعضی نیز در حال انجام است.

خبرنگار اوز امروز سؤالش را پیرامون حوزه درمان شهرستان اوز پرسید و خطاب به نماینده گفت که به این حوزه توجه کافی نشده است. نماینده در پاسخ گفت: «نکاه من به انتخاب روسای دفاتر نگاه ریزبینانه است. مثلا آقای احمدی متخصص حوزه درمان است. آقای اسماعیل زادگان متخصص حوزه بازرگانی است. آقای جوکار دکترای کشاورزی دارند چون جویم نگین کشاورزی جنوب فارس است. ما با این نگاه روسای دفاتر را انتخاب کردیم.»

حسین‌زاده افزود: «در حوزه بحث بهداشت و درمان، جنوب فارس قطب این موضوع است. ظرفیتی را که خیرین ایجاد کرده‌اند ما هم کمک کنیم.
اگر از ظرفیت دستگاه‌های دولتی بخواهیم استفاده کنیم باید ۵۰ درصد از طریق خود دستگاه یا خیرین کمک‌رسانی شود. برای خرید تجهیزات ما منتظر مجموعه علوم پزشکی لارستان هستیم تا این تعهد را انجام داده تا ۵۰ درصد بودجه دولتی نیز بلافاصله جذب شود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8523

۲ نظر

  • ضمن احترام به نماینده، اما در مورد عدم دخالت در عزل و نصبها باید بگویم ایشان به صراحت دروغ میگویند و اینقدر این دروغ را گفته اند که خودشان باورشان شده، اما واقعیت این است نه تنها در منطقه که با سایر نماینده ها هم برای عزل و نصبها لابی دارند. به وقتش نام افراد را خواهیم گفت.

  • واقعا چقدر یک بشر می تواند قسم جلاله بخورد و توی چشم مردم و اصحاب رسانه نگاه کند و دروغ بگوید؟

    حسین زاده هم در عزل مسئولین دخالت داشته و هم در مخالفت شدید با نصبها (فرماندار و شهردار ) دخالت کرده و هم در نصب ها مشارکت و لابی و پیگیری داشته و دارد و خواهد داشت.

    اینکه نصب فرماندار جدید بدون هماهنگی با ایشان بوده دروغ شاخداری است که بچه هم باور نمی کند

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: