۹۴ درصد از جاده‌های شهرستان‌های جنوبی فارس دو طرفه و کم‌عرض هستند

سرهنگ حمدالله هوشمندی، فرمانده قراگاه پلیس راه جنوب فارس در آیین تجلیل از راهداران اداره کل راه و‌ شهرسازی لارستان گفت: «عامل ٧٠ درصد از تصادفاتِ منجر به فوت، در هشت شهرستان جنوبی فارس، تجاوز و انحراف به چپ وسایل نقلیه در جاده‌ها بوده است.»

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری، ۲۹ آذر ۱۴۰۰، آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره کل راه و شهرسازی لارستان و خیرین این حوزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم امام جمعه لار ، مهندس حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، محمدامین کریم زاده مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان فارس، سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، نوازاله شریفی شهردار لار، زینل قنبری رئیس شورای شهر لار، ابراهیمی دادستان لارستان، روان‌بین رئیس دادگستری لارستان ، نیروهاى نظامى و انتظامى و جمعی از خیرین منطقه، مدیران و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس در مراسم تجلیل از راهداران نمونه اداره کل و خیرین این حوزه اظهار داشت: «برای پیشرفت و آبادانی کشور و توسعه حمل و نقل به بستری مناسب که همان راه است نیاز داریم و همه متولیان حمل و نقل باید به سمت ایجاد بستری مناسب و شبکه راه های خوب بروند.»

وی تصریح کرد: «در مورد محورهای مواصلاتی جنوب استان فارس، نزدیک به پنج هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی هشت شهرستان جنوبی استان را پلیس راه جنوب پوشش ترافیکی می‌دهد و از این میزان راه فقط شش درصد که شامل تقریبا ٢٧٠ کیلومتر در مبادی ورودی شهرها و شهرستان‌ها می شود به صورت بزرگراه هستند و بقیه جاده‌ها به صورت دو طرفه و کم‌عرض هستند که سهم ما از جاده‌های بزرگراه و ایمن سهم محدود و ناچیزی است و سایر جاده ها یعنی ٩۴ درصد باقیمانده به صورت دوطرفه و کم‌عرض هستند و وسایل نقلیه با فاصله عرضی بسیار کم از مقابل و مجاور همدیگر عبور می کنند. بنابراین، هر گونه تجاوز و انحراف به چپ از خط آکسِ محورها حتی به صورت جزئی می‌تواند منجر به حوادث خونین و دلخراش رانندگی شود.»

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس خاطرنشان کرد: «در تجزیه و تحلیلی که از تصادفات در جنوب استان فارس داشتیم تقریبا عامل ٧٠ درصد از تصادفات منجر به فوت در هشت شهرستان جنوبی، تجاوز و انحراف به چپ وسایل نقلیه در جاده‌ها بوده است. این موضوع به ما هشدار می‌دهد که جاده‌های امروزی و وضعیت امروزمان در جنوب استان فارس گنجایش و ظرفیت این حجم از تردد و ترافیک را ندارد و ما باید به سمتی برویم که جاده‌های‌مان را به بزرگراه تبدیل کنیم.»

سرهنگ هوشمندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «سهم ما از تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی در جنوب استان فارس، به ازای هر ١٢٠ کیلومتر یک سامانه هوشمند است و علی رغم تمام پیگیری‌های صورت گرفته، وضعیت خوبی در بحث استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی نداریم و جانمایی‌های زیادی نه تنها در شهرستان لارستان بلکه در کل شهرستان چ‌های جنوبی استان صورت نگرفته است.»

وی افزود: «در حال حاضر، فقط ۴۴، ۴۵ دستگاه دوربین در محورها نصب شده که سهم کم و ناچیزی است و لازم است که همه مسئولان به ویژه مسئولان قضایی و سایر مسئولان در این حوزه کمک کنند تا بتوانیم محورها را به تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی تجهیز کنیم.»

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس تصریح کرد: «با تمام کمبودها و نقایصی که شاید در زمینه حمل و نقل و راهداری و پلیس وجود داشته باشد من و همه همکارانم در نیروی انتظامی و همه راهداران عزیز که به صورت شبانه‌روزی در راه‌ها حضور دارند از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم و نخواهیم کرد و باید تلاش کنیم تا بتوانیم در کاهش تصادفات و پیشگیری از حوادث نقش برجسته‌ای داشته باشیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6043

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: