تابستان‌های داغ و پرماجرا در فانوس یازدهم

موضوع و کلیدواژه‌ی یازدهمین شماره‌ی نشریه‌ی فانوس «تاوِّسو» است. این شماره از نشریه در 22 صفحه و به صورت الکترونیک، امروز، 6 شهریور منتشر شده است.

در پرونده‌ی این شماره فانوس (دانلود از اینجا) می‌خوانیم:

علی سجادی با نویسنده‌ی کتاب «بازی‌های محلی گراش» به گفت‌وگو نشسته است. محمدحسن روستایی در این گفت‌وگو به تألیف کتاب جدیدی به نام «کائت شاو» اشاره کرده است.

محمدامین نورانی به سراغ یکی از پرطرفدارهای بازی‌های امروزِ جوانان گراش، یعنی «مافیا» رفته است. او گروه‌های مختلف که در دورهمی‌های خود به این بازی مشغول هستند را معرفی و با شش نفر از آن‌ها مصاحبه کرده.

مجتبی بنی‌اسدی، سردبیر فانوس در یادداشتی با عنوان «دلتنگ روزهایِ داغِ تابستان» از حال و هوایِ تابستانِ نوجوان‌های گراش نوشته است.

یونس زارعی، دبیر مجموعه‌ی نردبان در یادداشتی به موضوع کنکوری پرداخته و از رابطه‌ی «المپیادهای علمی و کنکور» با تابستان گفته است.

«هفت‌خان خَرَک‌رنگ» عنوان نوشته‌ای از راضیه سیاح است که ضمن پرداختن به مزایایِ فراوانِ درخت نخل، جزئیات مراحل خَرَک‌رنگ را نیز واکاوی کرده.

فاطمه کمالی به سراغ زن‌های گراش رفته است. در مقدمه‌ی گزارش آمده: «برای یافتن تفریحات زن‌های گراش، تابستان آن‌ها بهترین گزینه‌ است؛ «تابستان چه تفریحاتی داشتید؟» همین یک سؤال می‌تواند پلی به خاطرات گذشته بزند.»

حسین عباسپور، میهمانِ مصطفی محسن‌زاده بوده. موضوع این گفت‌وگو «سفرهای تابستانه» است. عباسپور می‌گوید: «گراشی‌ها سنتی سفر می‌کنند.»

در این شماره همچنین نوشته‌هایی از جمله «دلوم نِگِرتای» از مهدی یحیایی، «واقعیت تلخ جامعه زنان گراش» از ام‌البنین حامل، «به عقب برنمی‌گردیم!» از علی محمدی و «زندگی یادگرفتنی است» از محمد دانشور نیز دیده می‌شود.

 


«فانوس»، نشریه داخلی هیات محبان اهل‌بیت(ع) است. به خاطر وضعیت کرونایی، به جز دو شماره‌ی اول، به صورت کاغذی منتشر نکرده است. دیگر شماره‌های این نشریه را ببینید:

 شماره یازدهم نشریه فانوس

 شماره دهم نشریه فانوس

شماره هشتم نشریه فانوس

 شماره نُهم نشریه فانوس -بَرَساتی

شماره هفتم نشریه فانوس

شماره ششم نشریه فانوس

شماره‌ پنجم نشریه فانوس

شماره چهارم نشریه فانوس

شماره سوم نشریه فانوس

شماره دوم نشریه فانوس

شماره اول نشریه فانوس

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4499

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: