شور شورا از زنان

شورای شهر در اقدامی دیرهنگام اما مثبت «اولین شورای راهبردی و مشورتی امور بانوان» را تشکیل داده تا «اعضای شورا از نظرات و ظرفیت‌های بانوان در حوزه‌های مختلف» استفاده کند.

اولین نشست شورای راهبردی و مشورتی امور بانوان، هفته گذشته، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل شورا با حضور دانشور و جعفری برگزار شده است. طیبه آژیده، طیبه جعفریان، نوره نظامی، فوزیه کاظمی، فاطمه فردفان، فاطمه جابرفدای، رباب پالایش، مرضیه ده‌بزرگی، غیاثی، طاهره فروزش و مریم فعلی از اعضای این شورای راهبردی هستند.

رئیس شورای شهر در این جلسه گفته این شورای مشورتی هر ماه تشکیل جلسه خواهد داد و بانوان دیگری نیز بنا به نیاز به این گروه اضافه خواهند شد.

روابط عمومی شورا و شهرداری نوشته: شورای راهبردی و مشورتی ذکر شده در واقع نقش تسهیل‌گری امور بانوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و اجتماعی را ایفا می‌کند و این شورا محلی است تا اعضای شورا از نکته نظرات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بانوان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

دکتر دانشور، رئیس شورای شهر گراش از جایگاه و ارزش بانوان در امور اجتماعی سخن گفت و اینکه بانوان در جایگاه شهروندی از نقش ویژه و ارزشمندی برخوردار هستند. او گفت: «باید جهت تثبیت و تایید این جایگاه، با همت خود عزیزان دعوت شده گام‌های مثبتی برداشته شود و شورا هم درحد اختیارات و اعتبارات خود با نیازسنجی از ظرفیت‌های موجود کمک خواهند کرد.»

رئیس شورا اضافه کرد: «به دلیل اهمیت موضوع، بنا بوده این جلسه به اتفاق تمامی اعضای محترم شورا و شهردار محترم گراش، در ماه مبارک رمضان تشکیل جلسه داده شود اما متاسفانه میسر نشد.»

دانشور گفت: «به منظور استمرار جلسات به صورت هر ماه یک بار با طرح موضوع مشخص و همچنین در صورت نیاز اضافه شدن بانوان فعال در حوزه‌های دیگر برگزار خواهد شد.»

 

مهندس جعفری، از دیگر اعضای شورا به نقش جایگاه بانوان در متن خانواده اشاره کرد و گفت: «اینکه اگر یک بانویی از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد این شور و نشاط به کل اعضای خانواده منتقل می‌گردد و بالعکس.»

خانم فروزش بخشدار مرکزی نیز به عنوان فعال سیاسی در حوزه بانوان در این نشست دعوت بودند تا در کنار بقیه اعضا حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه دغدغه و خواسته‌های جامعه بانوان از زبان تک تک مهمانان بازگو شد و گلایه‌مند بودند از جامعه مردسالاری که کمتر زن‌ها به چشم می‌آیند و مسئولیت می‌گیرند و باید بیشتر ارزش گذاری شوند.

اعضای شورا نیز ضمن شنیدن تمام دغدغه‌ها قول دادند که در حد وسع و توانشان در ارتباط گیری با ادارات و حوزه‌های مختلف شهری به جهت برطرف کردن دغدغه بانوان بصورت عمل‌گرایانه اقدام کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11821

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: