وضعیت آماده‌باش هلال‌احمر شهرستان‌های جنوبی

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، از ساعت ۰۱:٣٩ دقیقه بامداد چهارشنبه، ١ تیرماه ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۳ امروز پنج شنبه، ۲ تیرماه، ۲۴ زمین لرزه در محدوده استان هرمزگان و فارس در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، به ثبت رسیده است.

به همین دلیل مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات هلال‌احمر فارس، حالت آماده‌باش ۵ شهرستان جنوبی فارس، لامرد، مهر، لار، گراش، اوز و خنج، را برای زلزله‌های احتمالی اعلام کرد.

محمد شکاری، رئیس هلال‌احمر گراش در گفتگو با پندری گفت: آماده باش نیرو‌های هلال احمر در قالب آماده‌سازی تجهیزات امداد و نجات، چه به صورت فردی و چه به صورت خودرویی شامل دو دستگاه خودرو عملیاتی و یک دستگاه خودرو نجات است. از چند روز پیش هلال‌احمر گراش به حالت آماده باش در آمده است. تا زمانی که استان اعلام وضعیت عادی نکند، ما در وضعیت آماده‌باش قرار خواهیم گرفت.

او افزود: در مرحله اول اعزام نیرو و تجهیزات به جهت کمک امدادی به دیگر شهرستان‌ها در صورت نیاز، ما تیم‌های پیشرو را اعزام می‌کنیم. متاسفانه هلال‌احمر گراش مشکل خودرویی دارد و اگر این مشکل حل شود، استعداد اعزام ۵۰ نیروی متخصص همراه با تجهیزات کامل در زمان بحران را به دیگر شهرستان‌ها داریم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8929

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: