آیا کرونا از جنوب فارس رخت بر می‌بندد؟

گویی کرونا در جنوب فارس اطراق کرده است. در روزهایی که امید داشتیم به زودی وضعیت گراش بهتر شود، وضعیت لار، اوز و خنج هم قرمز شد.

به گزارش پندری، وضعیت استان فارس که مدتی پیش بیش‌ترین شهرستان‌های سفید را داشت، قرمز شده است (خبر در پندری) و حالا هر چهار شهرستان جنوب فارس از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت «خیلی پرخطر» قرار دارند.

ابتلای ۵۰ درصد کادر درمانی لارستان به کرونا

به نظر می‌رسد اوضاع در سه شهرستان زیرمجموعه‌ی دانشکده علوم پزشکی لارستان بحرانی‌‌تر از هر زمان دیگری است. تاکنون ۵۳ نفر در سه شهرستان لار، خنج و اوز به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند. مرگ ۱۹ نفر از این تعداد در یک‌هفته‌ی اخیر بوده است؛ یعنی ۳۵ درصد کل فوت‌شدگان.

طولانی شدن حضور این ویروس در جامعه، کادر بهداشت و درمان را دچار فرسایش کرده است؛ موضوعی که از مدت‌ها پیش توسط کارشناسان هشدار داده می‌شد. حالا آفتاب لارستان در خبری نوشته ’افزون بر ۵۰ درصد کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند.’ (خبر در آفتاب لارستان)

محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفته: با توجه به افزایش شمار بیماران بستری کرونایی، مجبور شدیم ۲۰ تخت دیگر را به مجموع تخت‌های بیماران کرونایی در لارستان اضافه کنیم.

او هشدار داده ’علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهر لار، در شهرستان‌های خنج و اوز و بخش بیرم لارستان نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است.’

افزایش روزانه ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان در گراش

اما شهرستان گراش هم وضعیت چندان متفاوتی ندارد. طبق لیست تست‌های مثبت و منفی که دانشکده علوم پزشکی گراش منتشر می‌کند، به‌نظر می‌رسد تا ۲۸ تیر، ۱۲۶۵ نفر به کرونا مبتلا شد‌ه‌اند. در یک‌هفته‌ی اخیر به طور متوسط روزانه ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

در ۱۰ روز گذشته چهار نفر نیز در گراش به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و عدد فوت‌شدگان در گراش به هشت نفر رسیده است.

دانشکده علوم پزشکی گراش هرچند آماری از ابتلای کادر درمانی و بهداشتی به کرونا منتشر نکرده است، اما خبرهای غیررسمی حاکی است تعداد زیادی از نیروهای ستادی، درمانی و بهداشتی به این ویروس مبتلا و قرنطینه شده‌اند. ابتلای دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش به این ویروس، مهم‌ترین خبر روز سه‌شنبه ۳۱ تیر بود. (خبر در پندری)

توصیه‌ی مسئولین علوم پزشکی همچنان استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است. ضمن اینکه بیمارانی که ملزم به رعایت قرنطینه‌ی خانگی شده‌اند، باید به تعهد خود پایبند باشند. تنها با این کارهاست که می‌توان امید داشت این ویروس دست از سر ما بردارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1087

عبدالمهدی قنبری

عبدالمهدی قنبری

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی و رسانه دارم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: