مطالبه‌ی «شفافیت» کماکان ادامه دارد

راضیه سیاح: وقتی شفافیت، حق مردم است و آنها باید بدانند که در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات مجلس، نماینده‌شان چه موضعی داشته، دلیل تعلل در تصویب این طرح چیست؟ اینکه اکثر نمایندگان مجلس فعلی با شعار شفافیت آرا وارد کارزار انتخاباتی شدند ولی پس از گذشت یکسال از استقرار مجلس، هنوز این وعده عملی نشده، چه توجیهی دارد؟

راضیه سیاح، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس: مطالبه‌شان منطقی بود وسنجیده؛ «شفافیت آرای نمایندگان مجلس»!
می‌گفت: «این طرح دوسال پیش هم در مجلس دهم پیگیری شده اما بی‌نتیجه مانده و به تصویب نرسیده! چند ماه قبل هم در مجلس فعلی مطرح شد ولی فقط با سه رای کمتر، رد شد و به کمیسیون برگشت داده شد. این بار عزممان را جزم کرده‌ایم که این مطالبه‌ را خیلی جدی‌تر از قبل پیگیری کنیم. در کنار کمپین مطالبه مردمی، نامه‌ای مجزا هم به امضای تشکلات، انجمن‌ها، مجامع و… برسانیم تا مطالبه‌مان جدیت وقاطعیت بیشتری داشته باشد.»

این صحبت‌ها را یکی از همکاران فرهنگی جوانمان مطرح می‌کرد. برای طرح این مسئله در شورای تبیین مواضع و افزوده شدن حمایت این شورا به لیست امضاکنندگان و حامیان طرح. مطالبه آنقدر ملموس و منطقی بود که جای ابهامی برای حمایت یا عدم حمایت باقی نمی‌گذاشت!

وقتی شفافیت، حق مردم است و آنها باید بدانند که در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات مجلس، نماینده‌شان چه موضعی داشته، دلیل تعلل در تصویب این طرح چیست؟ اینکه اکثر نمایندگان مجلس فعلی با شعار شفافیت آرا وارد کارزار انتخاباتی شدند ولی پس از گذشت یکسال از استقرار مجلس، هنوز این وعده عملی نشده، چه توجیهی دارد؟

به نظر می‌رسد همین تعلل یک‌ساله برای تصویب این طرح در مجلسی که موسوم به مجلس انقلابی‌ست هم بار گرانی بر شانه‌های انقلاب گذاشته و این مطالبه مهم هرچه زودتر باید به تصویب نمایندگان ملت برسد.

البته قابل ذکر است که مهندس حسین‌زاده، نماینده انقلابی مردم لارستان، گراش، خنج و اوز یکی از امضاکنندگان و موافقان این طرح در مجلس بوده است.‌ موضع نماینده شهرمان در قبال شفافیت آرا، به طور واضح و صریح در متن یکی از توییت‌های ایشان مشهود است:
«همینطور که پیش از این هم به پویش شفافیت داوطلبانه پیوستم، امروز به طرح شفافیت آرای نمایندگان، رای موافق دادم و برای دفاع از این طرح در صحن علنی مجلس هم ثبت‌نام کردم اما متاسفانه رای نیاورد. به یاد داشته باشیم مردم‌ موکل ما هستند و قرار نیست وکیل چیزی را از موکل خود پنهان کند.»

تصویب این طرح با اکثریت قاطع آرا، در آستانه استقرار دولت جدید، حرکت بسیار مهمی‌ است و یک مطالبه فراگیر و جدی مردمی، مسیر این حرکت را هموارتر می‌کند.

شما خوانندگان محترم این یادداشت نیز درصورت تمایل برای همکاری و حمایت از کمپین شفافیت آرای نمایندگان مجلس وارد این لینک شوید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3952

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: