شب شعر بهاری به یاد باقر‌ فداغی

سومین شب شعر فداغ یادواره باقر فداغی با همت انجمن شعر و ادب فداغ با حضور شاعران و پژوهشگران جنوب فارس برگزار شد.

چهارشنبه شب، ۸ فروردین ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۲۰ شاعر خانم و آقا از شهرهای لار، گراش، بندرعباس، بیرم، اشکنان، بستک، لامرد، کال، ارد، خلیلی و شعرای نامی فداغ و شخصیت‌های ادبی، اداری، سیاسی و حضور بیش از هزار نفری مردم دهستان فداغ و شهر و روستاهای همجوار برگزار شد.

به گزارش پندری به نقل از فداغ‌نیوز، از چهره‌ی باقر که با هوش مصنوعی طراحی شده بود رونمایی شد. در این مراسم موسیقی زنده توسط خردسالان ارائه شد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت

همچنین بیش از ۸۰۰ جلد کتاب در این مراسم بین حضار بصورت رایگان توزیع شد.

سخنرانی تخصصی توسط دو نفر از پژوهشگران حوزه زبان و ادبیات بومی منطقه و بازخوانی مقاله احمد حبیبی از بستک درباره باقر فداغی، که اسناد معتبری بود درباره زندگی ، اشعار و محل تولد باقر که همگی بر فداغی بودن باقر و استعداد بالای وی در سرایش دوبیتی صحه گذاشتند، از بخش‌های این برنامه بود.

درستکار دبیر انجمن شعر و ادب فداغ در گفتگو با امان‌الله دارش خبرنگار فداغ نیوز گفت: «این آغاز راهی ست برای توجه بیشتر به ادبیات غنی فداغ و بزرگداشت شعرا و سرمایه‌های ادبی حال و گذشته‌ی فداغ.

ما از هشت ماه قبل اقدام به راه‌اندازی انجمن شعر و ادب فداغ نمودیم. اهدافی زیادی داشتیم که یکی از از اهداف زنده نگه داشتن نام شاعران گرانقدرمان با شب شعرهایی که هم اینک شاهد آن هستیم.»

فروزش بخشدار مرکزی گراش نیز گفت: اجرای چنین رویدادی در فداغ باعث افتخار است. من پیشنهاد می دهم که چنین شب شعرهایی به صورت دوره‌ای و مداوم در سطح شهرستان و فداغ برگزار شود. در چنین مراسماتی باید به معرفی دقیق تر شاعران بزرگ و شناسایی شاعران جوان‌تر پرداخته شود.»

فروزش در پایان سخنان خود از کلیه مسئولین و دست اندرکاران شب شعر آرزوی موفقیت کرد و آرزو کرد که چنین مراسمی با شکوه‌تر در سطح استان برگزار شود.

فتحی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش گفت: «

باید تشکر کنیم از مسئولین که چنین رویدادی را در فداغ رقم زده‌اند. واقعا من که از مشاهده این جمعیت و اجرای منظم مراسم و حضور شاعران گرانقدر شوکه شدم. چنین رویدادی فراتر از یک روستاست و باید آنرا در سطح استانی بدانیم.»

حسین فریدونی خبرنگار و روزنامه نگار فداغی گفت: «من در بندرعباس زندگی می‌کنم و در شب شعرهای زیادی شرکت نموده‌ام، اما باید اقرار کنم که چنین مراسمی را در سطح مرکز استان هرمزگان هم شاهد نبوده‌ام.»

فریدونی خطاب به مسئولین شهرستان هم گفت: «با مشاهده چنین رویدادی در فداغ باید نسبت به مردم فرهنگ و ادب دوست فداغ نظر ویژه داشته باشند و در اولین اقدام کتابخانه را در این دهستان راه اندازی و افتتاح نمایند.»

علی اکسیر خبرنگار و روزنامه نگار فداغی نیز گفت: «بسیار مفتخرم که در چنین رویداد مهمی شرکت نموده‌ام و واقعا شوکه شدم از حضور اینهمه مردم و شاعر آنهم در یک روستا

امیدوارم این شب شعرها در فداغ تداوم داشته باشد. این رویداد بزرگ را به مردم فرهنگ دوست فداغ و مسئولین برگزاری تبریک می گویم.»

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک نیز برگزاری شب شعر با حضور انبوه مردم فرهنگ دوست را به مسئولین برگزاری و مردم فداغ و منطقه تبریک گفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13379

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: