بومرنگِ نقاش گراشی در گالری اُ برپا می‌شود

اولین نمایشگاه نقاشی ملیکا بلبلی هنرمند و نقاش گراشی در گالری اُ برگزار می‌شود. بلبلی فرزند محمد رضا، ۱۹ ساله است و بومرنگ، عنوان اولین نمایشگاه نقاشی او است. این نمایشگاه از یکشنبه تا جمعه‌‌ی هفته‌ی جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری اُ برگزار می‌شود.

ملیکا بلبلی در گفت‌وگو با پندری از شروعش به هنر نقاشی می‌گوید: «من از بچگی نقاشی می‌کردم. اما به صورت حرفه‌ای از سال ۹۸ شروع کردم. آثاری هم که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود هم متعلق به سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ می‌باشد.»

او بیشتر هنر نقاشی را به صورت تجربی و خودخوان یاد گرفته، اما استاد هم داشته است. او می‌گوید: «خانم فضیلت دواری دوست و استادیار گالری بودند و در نقاشی خیلی به من کمک کردند. همچنین در گالری سایه‌های آبی، زیر نظر استاد محمدرضا جهان‌پناه آموزش دیده‌ام.»

این هنرمند گراشی که از دبیرستان ام‌البنبن(س) گراش در رشته‌ی تجربی فارغ‌‌التحصیل شده، نقاشی‌های خودش را در خانه می‌کشد. او می‌گوید: «الآن درس من تمام شده و قصد دارم تحصیلاتم را در رشته‌ی هنر نقاشی ادامه بدهم.»

او این نمایشگاه در گراش را سکوی پرتاب خودش برای قدم‌های بلندتر می‌داند و می‌گوید: «یکی از اهداف من، برپایی نماشگاه‌های آثارم در شهرهایی مثل شیراز و تهران است. ولی اول باید از همین جا، یعنی گراش شروع می‌کردم.»

تخصص بلبلی در نقاشی رنگ روغن است. او از بین نقاشان مطرح، آثار یک نقاش هلندی را دنبال می‌کند. بلبلی می‌گوید: «زندگی‌نامه و نقاشی‌های وَنگوک را دنبال می‌کنم. نقاشی شب پرستاره‌یِ ونگوک را هم به دلیل علاقه زیادم به این نقاش کشیده‌ام.» او نقاشی‌هایش از طبیعت، پرتره و تلفیقی است و می‌گوید بیشتر به سبک امپرسیونیسم است.

بلبلی در پایان از حامیانش می‌گوید؛ نام‌هایی همچون مهدی آیینه‌افروز، اسداله آهنی و فتحی. او از دو نفر به صورت ویژه تشکر می‌کند؛ جواد آب‌افکن و عمویش ماشالله بلبلی.

نمایشگاه نقاشی بومرنگ، از یکشنبه، ۲۸ شهریور تا جمعه ۲ مهر در گالری اُ، واقع در سینما فرهنگ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۲۰ اثر به نمایش گذاشته شده و دیدن از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4866

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: