ایران می‌تواند محور انرژی جهان شود

مهندس حسین‌زاده رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی همراه با مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی به سه کشور ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه سفر کرده اند.

حسین‌زاده که اکنون در آمریکای جنوبی حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پندری گفت: «ایران در حوزه دیپلماسی انرژی به کمک دولت و مجلس در آن سوی مرزها هم فعالیت می‌کند. برای تبادلات و مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، بیمه، صدور دانش فنی و مسائل مختلف، در حال رایزنی با مقامات سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هستند.»

نمانیده مردم در مجلس گفت: «همچنین دیدارهایی به صورت دو جانبه با سفرای ایران در این سه کشور، داشتیم.»

وی افزود: در این سفر جلسات فشرده‌ای با دولتمردان و مسئولین سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه داشتیم و بازدیدهای زیادی از پالایشگاه‌ها و ظرفیت‌های مختلف این کشورها به خصوص در حوزه انرژی انجام شد.

حسین‌زاده اضافه کرد: در این دیدارها ظرفیت‌های همکاری کشورها بررسی شد تا بتوانیم در آینده جایگاه ویژه‌تری در حوزه انرژی داشته باشیم. با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در صورت حمایت، ایران تا سال ۱۴۲۰ محور انرژی در جهان خواهد بود.

هیات ایرانی و حسین‌زاده، چند روز قبل ونزوئلا حضور داشتند، بعد کوبا و الآن در کشور نیکاراگوئه هستند.


گزارش‌های روابط عمومی حسین زاده از این سفر و دیدارها را بخوانید:

گزارش سفر دیپلماتیک نماینده به آمریکای لاتین_۱؛

دیدارها و بازدیدهای مهم وزیر و نماینده در «سرزمین نفت»؛ انعقاد قراردادهای اقتصادی بین «ایران» و «ونزوئلا»

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، کشور «ونزوئلا» ملقب به «سرزمین نفت» اولین مقصد سفر مهندس حسین‌زاده رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی همراه با مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی به آمریکای لاتین بود.

در این سفر دیدارها و بازدیدهای مهمی در راستای توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت که می‌توان گام بزرگی برای رفع تحریم‌های آمریکا و غرب در حوزه انرژی دانست.

هیات ایرانی به ریاست وزیر نفت در سفر به ونزوئلا بازدیدهای مختلفی از میادین نفتی، تاسیسات و پالایشگاه‌های این کشور از جمله پالایشگاه پاراگوانا داشت.

آن‌ها همچنین ضمن دیدار با «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدارهایی با معاون نخست‌وزیر و وزرای اقتصاد، معدن و انرژی، امور خارجه و کشاورزی این کشور داشتند و قراردادهایی در حوزه‌های انرژی و کشاورزی بین دو کشور امضا کردند.

مهندس حسین‌زاده با مثبت ارزیابی کردن سفر به ونزوئلا گفت: این کشور بزرگترین ذخیره نفتی در اوپک و جهان داراست و باتوجه به ظرفیت‌های پالایشگاهی که این کشور دارد، می‌توان پالایش فراسرزمینی در ونزوئلا انجام دهیم و عرضه بیشتری در بازار جهانی داشته باشیم.

وی همچنین گفت: طی دو روز سفر به این کشور گفتگوهای فشرده بسیاری در خصوص مسائل انرژی، کشاورزی، بیمه و بانک، توسعه آموزش‌های علمی و تبادل دانش فنی داشتیم.

گفتنی است؛ وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی و مهندس حسین‌زاده در ادامه این سفر به کشورهای کوبا و نیکاراگوئه رفتند.


گزارش سفر دیپلماتیک نماینده به آمریکای لاتین_۲؛

تلاش برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا در دیدار وزیر نفت و حسین‌زاده با «مادورو»

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهمترین بخش سفر حسین‌زاده رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی همراه با مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی به آمریکای لاتین، دیدار با «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بود.

در این دیدار که روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت گرفت، در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه و دستیابی به راهکارهایی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا بحث و گفتگو شد.

مادورو در توئیتی در خصوص این دیدار نوشت: «ونزوئلا همواره از حمایت کشورهای برادر برخوردار بوده است که جمهوری اسلامی ایران یکی از آنهاست. روی حمایت و تعهد ما برای ادامه پیشروی در مسیر منافع مشترک و مکمل مردم‌مان حساب کنید.»

وزیر نفت هم با بازنشر توئیت مادورو نوشت: «‏امروز دیدارهایی با رئیس‌جمهور محترم ونزوئلا‌، جناب آقای ⁧مادورو⁩ و دیگر مقامات عالی ⁧ونزوئلا⁩ داشتیم. روابط⁧ ایران⁩ و ونزوئلا سابقه تاریخی دارد و ما می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه روابط و ‌همکاری‌های مشترک بهره‌گیری نماییم.»

گفتنی است؛ این دیدار بازتاب بسیاری در رسانه‌‌های جهان داشت و مادورو نیز سه توئیت در رابطه با این دیدار منتشر کرد.


گزارش سفر دیپلماتیک نماینده به آمریکای لاتین_۳؛

تداوم دیپلماسی انرژی وزیر و نماینده در «کوبا»/ حسین‌زاده: «ایران» آماده همکاری نفتی با این کشور است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، کشور «کوبا» دومین مقصد سفر مهندس حسین‌زاده رئیس کمیته نفت و نماینده مردم جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی همراه با مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی به آمریکای لاتین بود.

در این سفر نیز دیدارها و بازدیدهای مهمی در راستای توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

هیات ایرانی به ریاست وزیر نفت در سفر به کوبا بازدیدهایی از زیرساخت‌های آن کشور داشت و با رئیس‌جمهور و برخی از مقامات کوبا نیز دیدار کرد.

مهندس حسین‌زاده اظهار داشت: ایران و کوبا هر دو کشور تحت تحریم هستند و در چهار دهه گذشته همکاری‌هایی به خصوص در حوزه تولید واکسن داشتند. کوبا اولین کشوری است که تکنولوژی ساخت واکسن به ایران منتقل کرد. اکنون نیز اراده تقویت همکاری‌های اقتصادی بین تهران و هاوانا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران آماده همکاری با کشور کوباست، گفت: ایران می‌تواند در زمینه صادرات نفت به این کشور ایفای نقش کند. سرمایه‌گذاری در بخش انرژی در کوبا نیز می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای کشورمان باشد.

گفتنی است؛ وزیر نفت و مهندس حسین‌زاده پس از حضور در کشورهای ونزوئلا و کوبا برای انجام مذاکرات و بازدیدهایی به کشور نیکاراگوئه در آمریکای مرکزی رفتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8210

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: