بازداشت‌ها موقت و برای پیشگیری از تنش بوده است/ اتهام بازداشت‌شدگان متفاوت است

یک مقام امنیتی با بیان اینکه بازداشت چند نفر در گراش موقت و برای پیشگیری از تنش بوده است گفت: اتهام بازداشت‌شدگان متفاوت است. او می‌گوید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائل هستیم و کسی برای نقد و اعتراض بازداشت نمی‌شود؛ برخی دنبال تنش بودند.

برگزاری اعتراضات در شهرهای لار و اوز، همزمان با فراخوان رسانه‌های خارجی در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان، باعث به‌وجود آمدن تنش در سطح منطقه شد.

همچنین چند صفحه اینستاگرامی و حداقل یک گروه واتساپی مردم را به حضور در خیابان و خشونت دعوت می‌کردند.

انتشار اسامی و عکس برخی نیروهای بسیجی و غیربسیجی فعال در فضای مجازی گراش و تهدید آن‌ها و خانواده‌های‌شان، از فعالیت‌های این صفحات مجازی بود.

حمله به برخی نقاط حساس شهر همچون کلانتری و … با نارنجک‌های دست‌ساز و انتشار فیلم آن در این صفحات نیز در این روزها انجام گرفت.

پیگیری‌های پندری نشان می‌دهد در روزهای اخیر تعدادی نیز بازداشت شد‌ه‌اند که تنها اسامی چندنفر از آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است.

یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با پندری درباره بازداشت شدگان گفت: بازداشت موقت تعدادی از افراد به دلیل ضدیت و مبارزه علنی با نظام، تشویق مردم به برهم زدن امنیت شهرستان، حضور و لیدری در اغتشاشات شهرهای همجوار که مستند نیز هست، و برای پیشگیری از هرگونه تنش و اغتشاش درشهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: چند جوان گراشی که اخیرا بازداشت شده‌اند از ماها قبل تحت اشراف اطلاعاتی بوده و بعضی در گذشته در مراجع قضایی پرونده‌هایی داشته‌اند. بارها دلسوزانه از سوی مقامات امنیتی شهرستان و حتی استانی نصیحت‌ها و تذکرات مشفقانه و هشدارهای دلسوزانه به این افراد داده شده است.

این مسئول ادامه داد: اعتراض و نقد به مسئولین مشکلی ندارد و کسی صرفا به دلیل نقد یا اعتراض دلسوزانه بازداشت و مواخذه نمی‌شود، کما اینکه برخی از آن‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر نقدهای زیادی را حتی با لحن نامناسب به عملکرد مسئولین داشتند و مورد بازداشت قرار نگرفتند. اما برخی از این افراد بدون توجه به تذکرات، متاسفانه در فضای مجازی و حقیقی از مرحله نقد و اعتراض عبور کرده و با انتشار و تکرار حرف‌های ضدانقلاب، بحث براندازی و ضرورت مبارزه و خروج علیه نظام اسلامی و توهین به رهبری و ضرورت شرکت در تجمعات و اغتشاشات را علنی مطرح کرده و به ناآرامی‌ها و اغتشاشات دامن می زدند.

وی تاکید کرد: البته اتهام و جرم هر یک از این افراد متفاوت بوده که قطعا به‌صورت دقیق و قاطع از طریق مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد. این افراد متاسفانه در این چند روز همگام با دشمنان به شکل فعال و موثر زمینه‌های اغتشاش در گراش و مناطق اطراف را فراهم می‌کردند و ضمن تشویق دیگران به حضور در تجمعات غیرقانونی، خودشان نیز برای حضور و مشارکت در این تجمعات اعلام آمادگی علنی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: لذا به منظور جلوگیری از تحریک افراد به شرکت در تجمعات منجر به اغتشاش و پیشگیری از ایجاد ناامنی و کشته‌سازی و ایراد ضرر و زیان و اخلال در کسب و کار مردم، همچون برخی از مناطق کشور، این افراد به‌طور موقت بازداشت یا راهی زندان شده‌اند تا زمینه ایجاد آشوب از بین برود و در زمان مناسب به جرم این افراد از سوی دادگاه رسیدگی شود.

این مقام امنیتی اضافه کرد: تاکنون برخی از این افراد توسط مقام قضایی تفهیم اتهام شده و طبق مستندات موجود و براساس حکم قضایی راهی زندان شده‌اند و برخی دیگر نیز قطعا طی روزهای آتی تفهیم اتهام خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: افرادی عامدانه و یا از سر ناآگاهی در مورد اینچنین مسائلی در شهرستان اظهار نظر می‌کنند که نیاز است در چنین شرایط حساسی همگان با حفظ اتحاد نسبت به خطوط قرمز منطقه که حفظ وحدت و آرامش و امنیت هست، جهت جلوگیری از هر گونه چالش، اهتمام کافی و جدی داشته باشند تا زمینه بروز مشکلات قضایی برای هیچکدام از شهروندان عزیز بوجود نیاید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10261

۱ نظر

  • مگه میشه بدون صدور قرار یا حکم کسی رو زندان کرد؟
    مگه میشه با بی قانونی، قانون رو اجرا کرد؟
    لعنت بر مخبر که نوجوونای مردمو لو میده
    چرا بین مردم اختلاف میندازن؟ یه بحثی هست بین مردم و مسیولین، لباس شخصی و بسیجی چرا میاد وسط؟ یک مسیولی نیومد حرف بزنه، خاتمی، احمدی نژاد، آیت الله جنتی و بقیه دلسوزان نظام، فقط مردمو به جون هم انداختن

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: