افزایش ۱۰۰ درصدی تولید گندم در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از رشد ۱۰۰ درصدی تولید گندم در سال زراعی جاری در شهرستان خبر داد. از ۱۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول، ۴۶۵۰ تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش پندری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در سال زراعی جاری با وجود خشکسالی و کم شدن سطح زیر کشت میزان تولید گندم در شهرستان گراش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

حسن مرادی افزود: در سال زراعی گذشته از هزار و ۳۴۵ هکتار زمین کشاورزی، ۲ هزار و ۳۳۰ تن گندم تحویل دولت داده شد، اما امسال با وجود خشکسالی و کم شدن سطح زیر کشت از هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول چهار هزار و ۶۵۰ تن گندم تحویل مراکز خرید شد.

وی گفت: عواملی مثل توسعه مکانیزاسیون، تامین به موقع ماشین آلات کاشت و برداشت محصول، تغذیه مناسب و دفع به موقع آفات و بیماری‌ها، استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین و بخصوص نوارتیپ در افزایش میزان تولید شهرستان در واحد سطح تاثیر گذار بوده است.

مرادی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ترویج و توسعه کشت با دستگاه‌های کف کار در اراضی شور مهمترین عامل موفقیت ما بوده و به همین دلیل امسال هفت دستگاه کف کار به ناوگان مکانیزاسون شهرستان اضافه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: مهمترین مزیت دستگاه‌های کف کار، کاهش میزان تنش شوری در طول دوره رشد است، با این وجود استفاده از این دستگاه‌ها در کاهش مصرف آب و بذر، افزایش بهره وری از آب‌های شور و همچنین کاهش عملیات خاکورزی نیز موثر خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11757

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: