سرمایه‌ی مورد نیاز برای یک طبقه از زائرسرا در مشهد: ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

زائرسرای امام رضا(ع) ویژه‌ی استان فارس، در مشهد مقدس، با هدف اسکان زائران قشر متوسط و ضعیف جامعه استان فارس با قیمت مناسب، در حال ساخت است. دبیر ستاد  بنیاد زائرسرای امام رضا(ع) در گراش می گوید: قصد داریم یک طبقه را که شامل 17 سوئیت و 63 تخت است، برای اسکان قشر متوسط و ضعیف شهرستان گراش خریداری کنیم و برای یک طبقه 9 میلیارد و 450 میلیون تومان نیاز است.

مسعود محسن‌زاده، دبیر ستاد شهرستانی بنیاد زائرسرای امام رضا(ع) در مشهد، در گفت‌وگو با پندری از روند ساخت این زائرسرا و بودجه‌های مورد نیاز گزارشی ارائه داد. او می‌گوید: «در اصلِ زائرسرا با دیگر شهرستان‌های استان شراکت داریم. اما ما یک طبقه را که شامل ۱۷ سوئیت و ۶۳ تخت است را قصد داریم برای اسکان قشر متوسط و ضعیف شهرستان گراش خریداری کنیم.» او می‌گوید برای یک طبقه ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نیاز است.

مسعود محسن‌زاده دبیر ستاد این بنیاد در شهرستان گراش، در ابتدا، گزارشی از روند برگزاری جلسات این ستاد و میزان هزینه‌های واریزی به ستاد استانی ارائه کرد. محسن زاده گفت: «زائرسرای امام رضا(ع) ویژه‌ی استان فارس، در مشهد مقدس، با هدف اسکان زائران قشر متوسط و ضعیف جامعه استان فارس با قیمت مناسب، در حال ساخت است. این زائرسرا، در کلاس ۳ ستاره، ۱۲ طبقه، که ۹ طبقه‌ی آن مسکونی است، ساخته خواهد شد. ما در ستاد شهرستانی تصمیم گرفتیم که یک طبقه از این زائرسرا را برای گراش خریداری کنیم.»

محسن‌زاده در ادامه گفت: «اولین جلسه ستاد شهرستان به ریاست امام جمعه محترم، ۱۸ دی ۹۹ در حسینیه ولی‌عصر(عج) برگزار شد. پنجمین جلسه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود. آخرین جلسه ستاد شهرستانی بنیاد زائرسرای امام رضا(ع)، ظهر چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، با حضور مسئولین شهرستان و استانی، در حسینه ولی‌عصر(عج) گراش برگزار شد. در این جلسه که مسئولان استانی حضور داشتند ابهاماتی که در خصوص ساخت این زائرسرا وجود داشت ؛ مطرح شد.»

دبیر ستاد بنیاد زائرسرای امام رضا(ع) در گراش گفت: «گراش از دیرهنگام به شهر ولایی، مذهبی و نیک‌اندیش شهرت پیدا کرده است. ما خیرینی داریم که کارهای نیک آن‌ها به خارج از کشور نیز رسیده است. ما می‌خواهیم با کمک خیرین و خود مردم، یک طبقه از زائرسرا را خریداری کنیم که بتوانیم زائران قشر متوسط و ضعیف را به مشهد اعزام کنیم و در این هتل سه ستاره با قیمت مناسب اسکان دهیم.»

محسن‌زاه در ادامه گفت: «البته پروژه شهرستانی نیست و استانی است. در واقع می‌شود گفت به نوعی شراکتی است. ما در اصلِ زائرسرا با دیگر شهرستان‌های استان شراکت داریم. اما ما یک طبقه را که شامل ۱۷ سوئیت و ۶۳ تخت است را قصد داریم برای اسکان قشر متوسط و ضعیف شهرستان گراش خریداری کنیم. مدت اسکان هم ۵ روز و ۴ شب است. البته ما دو مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان را به حساب مرکز واریز کرده‌ایم. ۱۵۰ میلیون تومان هم در حساب داریم که به زودی به حساب استان واریز می شود. اما طبق قرارداد، باید ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان با کمک خیرین و مرم به حساب واریز کنیم تا پس از تامین بودجه لازم در آینده به بهره‌برداری برسد.»

محسن‌زاده از خیرین و محبان اهل‌بیت(ع) گراشی درخواست دارد تا قبل از پایان سال جاری در این امر مقدس مشارکت داشته باشند تا مشمول افزایش هزینه در سال آتی نشویم. او گفت: «فعلاً هزینه هر تخت به قیمت سال قبل ۱۵۰میلیون تومان است. سال آینده قیمت هر تخت ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود. البته نرخ امسال هرتخت ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد. چون قرارداد ما مربوط به سال ۱۴۰۰ است فعلاً قیمت هر تخت برای شهرستان گراش به قیمت پارسال حساب می‌شود. البته تا پایان سال جاری، ۱۴۰۱. ان‌شاءالله قرار است جمعی از اعضای ستاد شهرستان برای بازدید حضوری از پیشرفت پروژه به مشهد مقدس مسافرت نمایند.»

در جلسه پایانی، سردار مهدی‌یار، رئیس بنیاد زائرسرای استان فارس و حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه و رئیس بنیاد زائرسرای شهرستان گراش، صحبت‌هایی در خصوص پیشرفت و روند این پرژوه ارائه دادند.

امام جمعه گراش گفت: «این زائرسرا نه دولتی است و نه خصوصی. بلکه وقف فقراست و تمام منفعت آن برای همین زائرسرا هزینه می‌شود.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در ادامه گفت: «استفاده از این یک طبقه در تمام سال در اختیار ستاد شهرستان گراش می‌باشد. در شرایط فعلی هتل‌های مجاور این زائرسرا اگر برای هر شب ۶۰۰ هزار تومان هزینه دریافت بکنند، این زائر سرا با همان کیفیت برای هر شب حدودا ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان از زائر هزینه می‌گیرد.»

مردم گراش برای کمک به این پروژه و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند با مسعود محسن‌زاده، دبیر این ستاد به شماره ۰۹۱۷۱۸۲۱۳۳۷ تماس حاصل کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9669

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: