مشارکت مالی دولت در پروژه‌های آموزش و پرورش کم است

مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس و دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، در حضور وزیر آموزش و پرورش، از سهم کم دولت در پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوب فارس گلایه کردند.

به گزارش پندری، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده و مجمع نمایندگان استان فارس و همچنین مدیران آ.پ ۵ شهرستان حوزه انتخابیه روز دوشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، با حضور در نشست مدیران آموزش و پرورش در تالار خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی با دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار طی سخنانی ضمن بیان مسائل و مشکلات آموزشی حوزه انتخابیه ابراز گلایه کرد که دولت در انجام پروژه‌های خیرساز که مورد نیاز آموزش و پرورش جنوب فارس است، مشارکت کمی دارد و سهم دولت ناچیز است.

حسین‌زاده در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نظام رتبه‌بندی معلمان به خوبی و به طور کامل اجرا شود و طرح‌های «مهرآفرین»، «نهضت‌یاری‌های بعد از سال ۱۳۹۲» و «خدمتکاران مدارس» نیز برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست تا واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گراش راه‌اندازی شود و تاکید کرد که تمامی امکانات مورد نیاز اعم از ساختمان، وسایل حمل و نقل، خوابگاه و سلف‌سرویس آماده است.

در ابتدای این دیدار چند تن از روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها از جمله دکتر فرجی رئیس اداره آموزش و پرورش گراش به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی آ.پ گراش، دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ گراش به نمایندگی از رؤسای آموزش و پرورش حوزه انتخابیه، در بخشی از صحبت‌های کوتاه به «توسعه‌ی دانشگاه فرهنگیان در لار و تأسیس دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در گراش» اشاره کرد. او در ادامه گفت: «ما درخواست مجوز ساخت اردوگاه فرهنگی تربیتی در گراش داریم، زیرا تقریباً اردوگاهی در جنوب استان فارس نداریم.»

مدیر آ.پ گراش همچنین در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از خیرین عزیز و مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خواستار افزایش حجم مشارکت دولت در طرح‌های آ.پ شد و گفت: «مشارکت مالی دولت در طرح‌های آموزش و پرورش در مناطق جنوبی استان، خصوصا در حوزه‌ی انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم کم است.» او همچنین گفت: « علیرغم حمایت‌های خوب اداره کل محترم نوسازی مدارس در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، تقاضا داریم در اجرای پروژه‌های مشارکتی به تعهدات خود، سرعت‌عمل بیشتری ببخشند.»

دکتر فرجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تجاری‌سازی بخشی از حیاط مدارس اشاره داشت و گفت: «بخشی از حیاط برخی مدارس ما که بر روی خیابان هستند و جایگاه تجاری‌سازی دارند، مجوز تغییر کاربری داده شود تا یک درآمد پایداری برای مدارس ایجاد شود.»
که ضمن استقبال استاندار محترم از این موضوع، بررسی و رفع موانع قانونی این مهم را عهده‌دار شدند.

«اختصاص حداقل ۱۰ درصد از بودجه‌های استانی به آموزش و پرورش » موضوع دیگری بود که فرجی در این دیدار مطرح کرد. او گفت: «اعتبارات و بودجه‌هایی که در سطح استان توزیع می‌شود، حداقل ۱۰ درصد از آن برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9676

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: