حسین‌زاده: ما باید عسلویه دوم شویم | بودجه‌ی گراش نصف سایر شهرستان‌ها!

حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس می‌گوید جنوب فارس ظرفیت‌ بدل شدن به عسلویه دوم را دارد. او یک طرح ملی 4 هزار میلیارد تومانی را نیز برای منطقه کلید زده است. همچنین در 6 ماهه‌ی اخیر حدود 400 میلیارد تومان برای چهار شهرستان جنوب فارس جذب شده، که سهم گراش تنها 50 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار پندری، اولین نشست خبری دکتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز عصر دیروز، سه‌شنبه ۱۸ آذر ۹۹ در سالن اجتماعات شهرداری جویم برگزار شد.

این برنامه برای ارائه گزارش فعالیت‌های ۶ ماهه نماینده تدارک دیده شده بود و علاوه بر حسین‌زاده، روسای دفاتر تهران و چهار شهرستان نیز روبه‌روی خبرنگاران نشستند. نشستی که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید و تنها بخش کوتاهی از زمان، به سوالات خبرنگاران اختصاص یافت.

در این برنامه، ابتدا روسای دفاتر گزارشی از عملکرد شش ماهه خود ارائه دادند. (خبر به زودی در پندری منتشر می‌شود)

بعد از ۲ ساعت از آغاز نشست خبری، نوبت به حسین‌زاده رسید. او از طولانی‌شدن برنامه عذرخواهی کرد و ترجیح داد روی صندلی ننشیند و ایستاده به ارائه گزارش عملکردی خود بپردازد.

اولین‌بار در تاریخ لارستان بزرگ!

حسین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در آغاز صحبت‌های خود با بیان اینکه مردم برای اولین بار در تاریخ لارستان بزرگ، یک جوان را برای حضور در مجلس انتخاب کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم، گفت: بعد از انتخابات بنا بر این بود که از ظرفیت جوانان، نخبگان، ورزشکاران و مخصوصا بانوان در چهار شهرستان استفاده کنیم. در شهرستان اوز خانم‌ها پیشگام هستند. دست تک‌تک مردم را می‌بوسم و امیدوارم در این وضعیت بغرنج اقتصادی و معیشتی قدمی برداریم. در این راستا با استفاده از نخبگان کارگروه‌های ۱۲گانه تشکیل شد.

حسین‌زاده: هر سه وعده‌ی انتخاباتی‌ام را عملی کرده‌ام

حسین‌زاده در رابطه با وعده‌های انتخاباتی خود بیان داشت: من قبل انتخابات سه وعده دادم که هر سه راه عملی کرده‌ام. اولین وعده این بود که من قبل از نمایندگی، در بحث مراجعات مردمی به مجلس، مشکلاتی را می‌دیدم. در همین راستا ما ۲ واحد آپارتمان در تهران با هزینه شخصی برای حضور کارگروه‌ها و شوراها در تهران تدارک دیدیم تا برای اسکان اذیت نشوند. دومین وعده‌ی من این بود که در ماه اول،۲۰ نفر استخدام شوند که البته بعد از سه ماه این کار انجام شد. سومین وعده، حضور یک طرح ملی در منطقه بود که البته هنوز نیامده است. من با توجه به تخصصی که داشتم، ایستگاه تقویت فشار کوه هما در خنج را پیگیری کردم. مگاپروژه‌ای با بودجه ۱۳۰ میلیون یورو که به سختی این بودجه را به دست آوردیم. امیدواریم به زودی شاهد انعقاد قرارداد و کلنگ‌زنی این پروژه باشیم. در این پروژه حداقل ۳۰۰  نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شاغل خواهند شد.

حسین‌زاده: ما باید عسلویه دوم شویم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه ما از نظر اشتغال‌زایی عقب افتاده است، افزود: وسعت کل حوزه انتخابیه ۱۹ درصد استان فارس است، اما در حوزه اشتغال محروم هستیم. لارستان ظرفیت بالایی دارد. این زیبنده منطقه جنوب فارس و این مردم عزیز و نجیب و خیّرین بزرگوار نیست. ما می‌خواهیم در بحث انرژی بسیار بهتر از دیگران  قدم برداریم. ما خط لوله سراسری گاز و نفت داریم. ۲ تلمبه خانه بزرگ نفت داریم که باید از این ظرفیت استفاده شود. اگر عمری باشد در طول ۴ سال خواهید دید در بحث اشتغال‌زایی و انرژی قدم‌های خوبی را خواهیم داشت. منطقه انرژی‌بَر خنج را در کنار منطقه اقتصادی لار در حال پیگیری هستیم.

حسین‌زاده از پیگیری معضل آب منطقه خبر داد و گفت: در حوزه آب ما خط یک سد سلمان فارسی را داریم. خط ۲ سد سلمان که از سمت جهرم عبور می‌کند، در جلسه‌ای که ۲ ماه پیش گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که این خط لوله بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد هزینه دارد. همچنین یک جلسه ملی با حضور مسئولین وزارت نیرو و سه استاندار فارس، سیستان و خراسان جنوبی داشتیم. وقتی به بحث بیرم رسیدیم، قرار شد طرح مطالعاتی با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی انجام شود که امیدواریم درآینده، بسیاری از شهرها مشکل آب آن‌ها حل شود.

حسین‌زاده همچنین افزود: در بحث ورزش‌ چندین میلیارد از بودجه وزارت نفت برای زمین‌های چمن مصنوعی جذب شده که امیدواریم در این حوزه نیز به موفقیت‌های خوبی در چهار شهرستان دست یابیم. در زمینه بهداشت نیز اقداماتی صورت گرفته است. بنده هر هفته حداقل یکبار به وزارتخانه مراجعه می‌کنم و پیگیر تقویت این منطقه که قطب پزشکی است، می‌شوم.

سهم گراش از بودجه‌های جذب‌شده: نصف سایر شهرستان‌ها

نماینده مردم درخصوص بودجه‌های جذب شده برای منطقه نیز گفت: در این شش ماه فعالیت ما، بودجه‌های خوبی جذب شده است. در لارستان  ۱۲۵ میلیارد تومان، در اوز ۱۲۰ میلیارد تومان، در گراش ۵۰ میلیارد تومان و در خنج نیز  فقط برای ایستگاه برق آن ۳۱ میلیارد تومان بودجه جذب شده است. البته این جدای از ۴۰۰۰ میلیارد تومان طرح ملی است که بودجه آن  قرار است جذب شود. در وضعیتی که کرونا اقتصاد جهانی را نیز تحت تأثیر قرار داده، جذب این بودجه‌ها کار بسیار بزرگی است. یعنی در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان برای چهار شهرستان بودجه جذب شده است.

حسین‌زاده همچین خاطر نشان کرد: ما درد منطقه و درد مردم را می‌فهمیم. ما باید عسلویه دوم بشویم. با این همه ظرفیت انرژی و معادنی که وجود دارد این کار شدنی است. ننشینیم در فضای مجازی بگوییم می‌خواهیم استان بشویم، باید کار کنیم. ما باید ایده‌های بزرگ داشته باشیم. جاهای دیگر راجع به رئیس‌جمهور بعدی نظر می‌دهند، اما ما هنوز راجع به انتخابات [قبلی] بحث می‌کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1814

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: